Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes e-Izby: Sektor e-handlu żywnością będzie nadal szybko rósł

W obliczu pandemii koronawirusa handel detaliczny musiał szybko dostosować się do zmian. Jedną z nich jest szybszy niż dotychczas rozwój form sprzedaży wielokanałowej. Jakie są obecnie perspektywy dla e-handlu? - E-commerce to nadal wyzwanie dla tej branży handlu, choć w ostatnim czasie nastąpiło dużo zmian w tym sektorze - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby).

Prezes e-Izby: Sektor e-handlu żywnością będzie nadal szybko rósł
Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 19-05-2020, 13:59

- Bieżąca sytuacja jest ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców i handlu. Według raportu e-Izby ,,e-Commerce w czasie kryzysu 2020”, najczęściej kupowanymi kategoriami w e-commerce w okresie kwarantanny są chemia domowa, produkty spożywcze, odzież i obuwie, sport, zdrowie, kultura i rozrywka. Rezygnujemy natomiast z zakupów związanych z wyposażeniem domu czy zmianą samochodu. Ograniczyło to aż 28% badanych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.

- Wyniki badania ,,e-Commerce w czasie kryzysu 2020” wyraźnie wskazują, że klienci wybierają zakupy w internecie. Również mieszkańcy mniejszych miast wybrali internet w celu zaopatrzenia się w środki higieniczne lub detergenty. Wyniki raportu pokazują też, że sytuacja ma bezpośredni wpływ na rozwój e-commerce w Polsce oraz na zmianę nawyków zakupowych u Polaków - dodaje.

- Zamknięcie sklepów stacjonarnych na czas epidemii spowodowało, że retailerzy i inne biznesy zaczęli szybciej transformować cyfrowo i dostosowywać się do realiów i zmian nawyków zakupowych klientów. E-commerce to nadal wyzwanie dla tej branży handlu. Zbyt duża liczba zamówień online powoduje zbyt długi czas oczekiwania na towar - tłumaczy.

Podkreśla jednak, że w ostatnim czasie nastąpiło dużo zmian w tym sektorze. - Na uwagę zasługują działania Carrefoura i Biedronki, a także Auchan, który sprzedaje artykuły spożywcze przez Allegro. Carrefour uruchomił usługę click & collect oraz możliwość sprawdzenia, czy w Carrefourze jest tłum klientów. Biedronka wprowadziła zakupy przez internet w 10 miastach przez aplikacje Glovo - mówi Patrycja Sass-Staniszewska.

- To rewolucyjne podejście powoduje, że spożywka online staje się już procesem ogólnopolskim, a nie jak jeszcze kilka miesięcy temu, kiedy zakupy e-spożywcze można było zrobić tylko w Warszawie. Pamiętajmy również, że sytuacja pandemii nie zakończy się tak szybko, nie zniknie z dnia na dzień. Nadal, nawet po powrocie do rzeczywistości sprzed pandemii będziemy starali ograniczać nasze kontakty bezpośrednie do minimum. W związku z tym sektor handlu będzie nadal szybko rósł, ponieważ wiele osób, które teraz skorzysta z opcji zakupów przez internet, nadal będzie to robić ze względu na wygodę, szybkość i bezpieczeństwo - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Patrycja Sass-Staniszewska RSS ALERT    /    e-Izba RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Izba Gospodarki Elektronicznej RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!