• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Eko Holding: Sektor handlowy przygotowuje się na kryzys

- W branży handlowej bardzo głośno mówi się o kryzysie i wszyscy kumulują środki na jego przetrwanie, choć tak naprawdę jeszcze nikt nie odczuł skutków tego krachu - mówi Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding.
  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2008, 12:40
Prezes Eko Holding: Sektor handlowy przygotowuje się na kryzys

Według prezesa kryzys na rynkach finansowych może z jednej strony przyspieszyć konsolidację branży detalicznej, ponieważ mniejsze podmioty będą chciały czuć się bezpieczniej pod skrzydłami większych koncernów. Z drugiej jednak strony, najwięksi gracze będą chcieli kumulować środki na gorsze czasy i nie będą mieli finansów na ten proces.

- Problem w tym, że w czasie koniunktury rynek w Polsce trochę się zagalopował. Było na tyle dobrze, że jeśli nawet ktoś miał nie najlepiej funkcjonujący sklep, to i tak uważał, że jest on wiele wart. Obecny kryzys to mocno zweryfikuje i w tym kontekście konsolidacja branży powinna przyspieszyć - tłumaczy Krzysztof Gradecki. - Z drugiej strony poczucie niebezpieczeństwa, które rodzi kryzys może spowodować, że ludzie będą z większą niechęcią podchodzili do czegoś nowego, np. giełdy, i to będzie działać na minus tego procesu - dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według prezesa jest jeszcze jeden aspekt obecnej sytuacji. Wraz z nasilającym się kryzysem, w mniejszych firmach będzie narastała niepewna wizja jutra i chęć poczucia się bezpieczniej pod skrzydłami organizacji z większym zapleczem finansowym. - Oczywiście będzie problem z pozyskaniem finansowania na takie działania, ale w dobie kryzysu przeprowadzenie fuzji czy przejęcia jest też tańsze - wyjasnia prezes.

Kolejnym efektem kryzys będzie zweryfikowanie wartość spółek handlowych. - Na pewno skorzystają na tym wszyscy ci, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do kapitału, ale podjęcie decyzji o ewentualnym przejęciu będzie poprzedzone dogłębną analizą. Wcześniej mieliśmy do czynienia z sytuacją, gdzie niektóre spółki brały wszystko jak leci. Teraz na pewno trzy razy się nad taką decyzją zastanowią - uważa Krzysztof Gradecki.

EKO Holding będzie także chciał skorzystać z obecnej sytuacji. - Jeśli chodzi o działania konsolidacyjne na rynku dystrybucji drogeryjnej, to procesu tego nie zamierzamy zatrzymywać. Chcemy być firmą ogólnopolską i zrealizujemy to. Może potrwa to trochę dłużej niż zakładaliśmy, ale nasz cel jest wyraźny - tłumaczy prezes Eko Holdingu. - Natomiast na rynku detalicznym zamierzamy dalej rozwijać się organicznie. Może nie w tak szybkim tempie, bardziej ostrożnie. Będziemy wchodzić tylko w pewne lokalizacje. Takie, co do których pojawi się cień wątpliwości z pewnością w tej sytuacji odrzucimy - zaznacza Gradecki.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!