Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Emperii: Przynajmniej 5 mld zł obrotów to skala odpowiednia dla sieci supermarketów

Według Artura Kawy, prezesa Emperia Holding fuzja dywizji detalicznej z inną siecią handlową działającą w segmencie supermarketów jest bardzo poważnie brana pod uwagę. - Naszym zdaniem koncept połączenia dwóch przedsiębiorstw i zbudowanie gigantycznej jak na polskie realia sieci supermarketów, o potężnej skali ma sens biznesowy - tłumaczy prezes Emperia Holding.

Prezes Emperii: Przynajmniej 5 mld zł obrotów to skala odpowiednia dla sieci supermarketów
Artur Kawa, prezes Emperia Holding

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-03-2012, 20:18

Prezes Artur Kawa nie chciał odpowiedzieć na pytanie, czy Emperia rozmawia o połączeniu z siecią Polomarket. - Nie mogę tego komentować. Mogę potwierdzić, że taki inwestor jest jeden.

Według Artura Kawy perspektywy dla formatu supermarketów w Polsce są bardzo dobre. - W tej branży także trzeba mieć skalę działania. Wydaje się, że Stokrotka ma skalę dużą, ale wciąż za małą aby uzyskać dobre warunki zakupu i skierować do klientów finalnych atrakcyjną ofertę cenowo-asortymentową. Przy odpowiedniej skali działania ten sektor ma przyszłość w Polsce - wyjaśnia prezes Emperia Holding.

Według prezesa Emperii skala działalności sieci supermarketów, która pozwoliłaby na zaoferowanie odpowiedniej oferty, to obroty na poziomie co najmniej 5 mld zł rocznie.

Przypomnijmy, że w czerwcu 2011 r. Emperia Holding rozpoczeła proces poszukiwania inwestora dla segmentu detalicznego. Transakcja dotyczy sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 240 placówek.

W 2011 roku działalność detaliczna Emperii przyniosła 1,8 mld zł sprzedaży (wzrost o 4,76 proc. rdr). Strata netto detalu wyniosła 0,9 mln zł wobec 13,7 mln zł zysku w 2010 roku. 

Sieć Polomarket, która ma obecnie ponad 350 sklepów. W 2011 roku wg. szacunków KBC Securities miała ok. 3,3 mld zł przychodów. Rok wcześniej przychody ze sprzedaży netto sieci Polomarket wyniosły 2,9 mld zł, co oznacza wzrost o 11,5 proc. r/r.

Kliknij i przeczytaj wywiad z prezesem Arturem Kawą (sierpień 2010 r.) na temat fuzji w formacie supermarketów w Polsce

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Artur Kawa RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Polomarket RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!