Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Eurocash: Przyspieszymy ekspansję sieci Delikatesy Centrum

Obroty należących do Grupy Eurocash hurtowni cash&carry wzrosły w 2011 roku o 17 proc. Zwiększyła się również sprzedaż like-for-like hurtowni - o ponad 13 proc. Z kolei sprzedaż sieci Delikatesy Centrum w porównywalnej liczbie placówek wzrosła o 8,5 proc. W tym roku Eurocash chce skupić się na ekspansji sieci Delikatesy Centrum oraz redukcji zadłużenia.

Prezes Eurocash: Przyspieszymy ekspansję sieci Delikatesy Centrum
Luis Amaral, prezes Eurocash SA

Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
Data: 30-03-2012, 12:23

- Nasze wyniki w 2011 r. dowodzą, ze nasi klienci podnoszą swoją konkurencyjność, a także, że mamy potencjał do pozyskiwania nowych klientów - mówi Luis Amaral, prezes Eurocash SA.

W 2011 r. sieć franczyzowa Delikatesy Centrum powiększyła się o 88 nowych sklepów, obejmując na koniec roku 649 placówek. - Jednak przed nami jeszcze dużo pracy by przyspieszyć ekspansję tej sieci do oczekiwanego przez nas poziomu - dodaje Luis Amaral.

Prezes ocenia, że rok 2011 była dla grupy bardzo dobry. Grupa kontynuowała konsolidację urtowego rynku FMCG, rosnąc zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycję. - Wzmocniliśmy w ten sposób nasz know-how a także potencjał rozwoju całej grupy. Jednak po raz pierwszy w naszej historii mamy znaczący dług w bilansie spółki. Dlatego też w 2012 r. skupimy się na przepływach pieniężnych oraz redukcji zadłużenia - podkreśla Luis Amaral.

Grupa Eurocash osiągnęła w 2011 roku 9,98 mld zł przychodów, 192,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 134,4 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 2,26 mld zł przychodów, 43,7 mln zł zysku operacyjnego oraz 30,4 mln zł zysku netto.

Natomiast sama spółka Eurocash miała w 2011 roku 5,52 mln zł przychodów, 110,6 mln zł zysku operacyjnego oraz 64,8 mln zł zysku netto. Przychody wzrosły z 1,24 mld zł wypracowanych w 2010 roku, zysk operacyjny powiększył się z 25 mln zł, a zysk netto wzrósł z 14,7 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Luis Amaral RSS ALERT    /    Delikatesy Centrum RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT

KOMENTARZE (13)

  • Kewlys 2012-03-30 15:53:49
    Rzeczywiście dług a raczej kredyt na zakup spółek Emperii Tradis jest solidny do spłacenia. Eurocash, to kolos ale na glinianych nogach. Za rok minister Rostowski będzie szukał kasy do rosnącego długu publicznego, opadatkuje takie twory jak Eurocas, Biedronka, Lidl wyższym podatkiem od zysków i nie będzie tak kolorowo.
  • Cristian 2012-03-30 16:41:28
    Leciałem samolotem w tym tygodniu z Warszawy do Poznania. Samolot był opóźniony o ok. pół godziny. Wpuszczają towarzystwo do autobusu żeby podwieźć do samolotu a tu patrzę, białe lotniskowe BMW zabiera pana Luisa i zawozi paradnie do samolotu, żeby się z plebsem nie mieszał. I tak przez pana L odlot był opóźniony o pół godziny bo wszyscy czekali aż pan L dojedzie na lotnisko. Pewnie odprawiany też był na bramce dla VIP`ów.
  • obserwator 2012-03-30 18:02:30
    Czy usilne przepinanie z GROSZKA ,LEWIATANU,czy EURO SKLEPU na DC-ki to rozwoj ,mozna sie zastanawiac? Jeszcze chwila a panowie z portugali beda nam wmawiac ze jedyna sluszna franszyza to biedronka. Wspolczuje naiwnosci franszyzobiorcom DC-kow.
  • Jaca 2012-03-30 18:23:44
    coś mi tu śmierdzi - a to centrum!!!
  • gesty 2012-03-30 18:24:12
    Obserwator ma racje a co z rozwojem pozostalych franszyz Grupy :Groszek,Lewiatan czy Euro.....panie Louis to gorsze dzieci.....????

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.70.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!