Prezes GK Specjał: Rynek ciągle się zmienia - wypada Tesco, wzmacnia się Netto i Dino
- Mimo sytuacji pandemicznej rynek wciąż się zmienia i rozwija. Wypada z niego Tesco, wzmacnia się Netto, coraz silniejsze jest Dino, nie mówiąc już o rozwoju dyskontów - ocenia w firmowym kwartalniku Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał.
- Oczywiście liczba sklepów spożywczych wyraźnie maleje, jednak pod względem wielkości i wartości sprzedaży rynek wyraźne rośnie. Pamiętajmy jednak, że sprzedaż żywności jest relatywnie najbardziej odporna na różnego rodzaju zawirowania, także epidemiczne. A jednocześnie większość operatorów łoży spore środki w rozwój swoich biznesów. My także. W efekcie, dla przykładu, przejęte przez nas sklepy Aligator, które weszły do sieci Livio, odnotowały wzrost sprzedaży rzędu 50 proc. Firmy bez poważniejszych strat przebrną przez obecny trudny okres - podsumowuje Krzysztof Tokarz.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.