Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Grupy Muszkieterów: Musimy wyprzedzać potrzeby konsumentów

W przyszłości sklepy będą o wiele bardziej atrakcyjne niż obecnie. Handel off-line będzie czymś, co będzie uzupełniało handel on-line. Nie sądzę jednak, aby za 10 lat doszło do gwałtownego wyginięcia tradycyjnych placówek handlowych – one pozostaną. Być może będzie ich mniej, zmienią się ich funkcje, ale pozostaną na rynku – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Prezes Grupy Muszkieterów: Musimy wyprzedzać potrzeby konsumentów
Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce, fot. PTWP/ ŻelaznaStudo

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-09-2015, 17:39

Muszkieterowie wprowadzili na rynek nowy koncept sklepu Intermarché Super. Czego spodziewa się pan po tym nowym projekcie?

Chcemy, aby nowy koncept Intermarché stał się dla klienta punktem odniesienia, jeśli chodzi o sklepy w danej okolicy. To nasz sklep ma być najlepszy. W „nowym” Intermarché zaoferujemy klientom wszystkie usługi, potrzebne im na co dzień. Co do wzrostu obrotów w sklepach działających w nowym koncepcie, to powinien on pozwolić na zniwelowanie skutków deflacji.

Nie tylko Intermarché zmienia swoje sklepy, robi to także Biedronka, Lidl, Carrefour, czy Tesco. Widać nowe podejście do handlu i klienta?

To oznacza, że nasza konkurencja dokonuje takich samych analiz jak Grupa Muszkieterów i wyciąga z nich podobne wnioski. Każda sieć handlowa musi dostosować się do oczekiwań konsumenta, a jednocześnie wyprzedzać jego potrzeby. Musi być przygotowana na zmianę trendów zakupowych. Ważne jest, aby we właściwy sposób odpowiedzieć na oczekiwania klientów, dostosowując zmiany w placówkach handlowych do formatu sklepu, którym operator zarządza. W erze nowych technologii, gdy klient zastanawia się nad zakupem, to nie skupia się tylko na jednym kanale sprzedaży. Firmy handlowe muszą zatem rozważać różne scenariusze, zaprojektować nowe rozwiązania. Tylko w ten sposób można się wyróżnić na rynku i na tle konkurencji. Musimy wyprzedzać potrzeby konsumenta, oferując pewne rozwiązania już teraz. Jako Grupa Muszkieterów robimy to, wprowadzając kolejne zmiany w naszych sklepach, a także inwestując w handel internetowy.

Gdy przygląda się Pan branży nowych technologii – e- i m-commerce, płatnościom bezgotówkowym, urządzeniom mobilnym, komunikatorom i serwisom społecznościowym itd. – to gdzie widzi Pan największy potencjał wzrostu dla firm handlowych?

Należy pamiętać, że Grupa Muszkieterów to sieć sklepów Intermarché i Bricormarché – innymi słowy sprzedaż prowadzimy głównie w tradycyjnych placówkach handlowych. Niesie to pewne ograniczenia jeśli chodzi o model biznesowy. Co zatem Muszkieterowie chcą zaoferować klientowi? Przede wszystkim „wielofunkcyjność”, czyli jednocześnie sprzedaż tradycyjną i sprzedaż przez Internet. Nie ma bowiem wyraźnego podziału na klientów, którzy robią zakupy wyłącznie w tradycyjnym sklepie i tych korzystających tylko z Internetu. W zależności od bieżącej sytuacji, potrzeb, czy trybu życia jaki określona osoba prowadzi, zakupy mogą być robione raz on-line, innym razem off-line. Musimy zaproponować jej zatem sprzedaż we wszystkich kanałach, za pośrednictwem wszystkich dostępnych technologii tak, aby wybrała to najbardziej odpowiednie dla siebie rozwiązanie. Chodzi o to, żeby sprzedaż i dotarcie do klienta były jak najbardziej skuteczne.

więcej informacji:

Patrick Renault RSS ALERT    /    Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    Intermarche RSS ALERT    /    Bricomarche RSS ALERT    /    rynek handlowy w Polsce RSS ALERT    /    rynek e-commerce w Polsce RSS ALERT    /    handel multikanałowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!