• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes IAB Polska: Młodzi konsumenci oczekują mocno spersonalizowanej komunikacji

Im bardziej konsument korzysta z internetu, tym bardziej oczekuje, że otrzyma spersonalizowany komunikat reklamowy, marketingowy czy mediowy - mówił Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w trakcie debaty "The future of the market. Nowy konsument" odbywającej się podczas European Start-up Days - wydarzenia, które było częścią Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2018, 11:56
Prezes IAB Polska: Młodzi konsumenci oczekują mocno spersonalizowanej komunikacji
Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Fot. PTWP

- Pierwsza charakterystyczna rzecz odnośnie zakupów w internecie, która dotyczy osób z pokolenia Z jest taka, że oni nie mają pieniędzy, ponieważ są to osoby, którzy mają po kilkanaście czy 20 lat i jeszcze nie zarabiają. Podstawowym zachowaniem zakupowym dla takich ludzi jest: "mamo, tato, daj pieniądze" - mówił Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

- Dużo istotniejsze z punku widzenia marketerów jest to, w jaki sposób młodzi ludzie wpływają na tych, którzy mają pieniądze - dodał.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Młodzi konsumenci są natywnymi internautami i bardzo dużo czasu spędzają w internecie. Jak spojrzymy na to, kto jest heavy userem, to w tej grupie jest ich najwięcej. Gdy szukają różnych informacji, nie ma dla nich znaczenia, czy szukają ich w internecie czy poza nim. Oczywiście potrafią to zdefiniować – wiedzą, gdzie się kończy rzeczywistość cyfrowa, a zaczyna naturalna, natomiast nie żyją w świecie rozróżniania tego w sposób zupełnie świadomy tak jak starsi od nich ludzie czy jak marketerzy, którzy próbują segmentować, profilować – tłumaczył.

- Młodzi ludzie bardziej niż inne grupy konsumenckie oczekują personalizacji. Bardzo mocno oczekują, że jeżeli jest jakiś przekaz, komunikacja marketingowa, to są to przekazy spersonalizowane. To nie jest akurat dla tej kategorii osób bardzo charakterystyczne, ale jest bardzo charakterystyczne dla heavy userów w internecie. Czyli im więcej ktoś korzysta z internetu, tym bardziej oczekuje, że otrzyma spersonalizowany komunikat reklamowy, marketingowy i również mediowy - mówił.

Jego zdaniem jest tutaj pewnego rodzaju pułapka, w którą możemy dać się złapać. - Gdy mówimy o milenialsach i o osobach z pokolenia Z, to my ich w jakiś sposób definiujemy i wrzucamy "do jednego worka" - mówił.

- Lepiej patrzeć na to w ten sposób, że wśród młodych ludzi jest bardzo dużo heavy userów i oni oczekują personalizacji w większym stopniu niż ci, którzy nie są heavy userami - dodał.

- Młode pokolenie konsumentów ma dostęp do wielu aplikacji i najróżniejszych stron. Korzysta z rzeczy, o których osobom trochę od nich starszym nawet się nie śniło. Starsi może coś słyszeli o tego typu rzeczach, a młodzi z tych różnych kanałów komunikacji bardzo często korzystają. Cała trudność polega na tym, żeby do nich dotrzeć – nie wystarczy skupić się na jednym czy na dwóch mediach, tak jak to miał miejsce kiedyś - wyjaśniał.

Tłumaczył, że do tego młodego pokolenia dużo trudniej jest dotrzeć, trzeba mieć ogromną wiedzę i bardzo mocno obserwować to, co dzieje się w internecie. - Warto obserwować, jakimi kanałami się poruszają, w jaki sposób docierają do informacji i na podstawie jakich informacji podejmują decyzje zakupowe - mówił Włodzimierz Schmid.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!