Prezes Ibiza Ice Cafe: Średnioroczny wzrost rynku lodów i kawy w Polsce wynosi ponad 10 proc.
Operator lodziarnio-kawiarni Ibiza Ice Cafe chce wykorzystać dynamiczny wzrost tego rynku i rusza z zapowiadaną od pewnego czasu budową sieci. Jeszcze w marcu br. otworzy nowy lokal własny w poznańskiej galerii Malta. Negocjacje w sprawie kolejnych lokalizacji trwają.

Do końca tego roku spółka zamierza uruchomić jeszcze co najmniej dwa lokale własne. Wcześniej - bo w marcu br. spółka zadebiutuje na rynku NewConnect i rozpocznie budowę sieci franczyzowej.
Pierwszy lokal Ibiza Ice Cafe powstał w 2009 roku we Wrocławiu. W odróżnieniu od innych kawiarni i lodziarni wyróżniał się egzotyczną stylistyka nawiązująca do wysp z hiszpańskiego archipelagu Baleary oraz przebogatym wyborem deserów lodowych.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Minął dopiero rok odkąd otworzyliśmy pierwszy lokal ale już teraz możemy powiedzieć, że koncepcja jaką przyjęliśmy była trafna. Z biznesowego punktu widzenia, wykorzystaliśmy 2009 rok na sprawdzenie i dopracowanie koncepcji biznesowej. Dzięki temu powinniśmy szybciej i efektywniej rozwijać się już w 2010 roku. Wykorzystamy na to m.in. środki pozyskane z emisji akcji - tłumaczy Tomasz Haligowski, prezes zarządu Ibiza Ice Cafe S.A.
Otwarcie lokalu jest kolejnym ważnym etapem w realizacji długofalowej strategii budowy sieci Ibiza Ice Cafe. Jeszcze w tym roku pojawią się kolejne. Trwają także wstępne rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami.
- Rynek na którym działamy ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostowy. Wartość polskiego rynku lodów przekracza 1 mld zł, a rynku kawiarnianego 4 mld zł, przy czym średnioroczny wzrost rynku lodów i kawy wynosi ponad 10 proc. Takie warunki stwarzają dobry klimat do budowy tego typu sieci w Polsce - wyjaśnia Tomasz Haligowski.
Strategia rozwoju zakłada otwieranie nowych placówek w centrach dużych miast, galeriach handlowych oraz innych miejscach charakteryzujących się dużym natężeniem ruchu, stąd też wybór padł na popularną poznańską galerie Malta.
- Kolejne lokale także będziemy otwierali w galeriach handlowych lub innych równie zatłoczonych miejscach. Pozwoli nam to na wykorzystanie efektu skali - tj. zaproszenie do naszych lokali przynajmniej części z mas ludzi, które codziennie przewijają się przez centra handlowe - dodaje prezes Ibiza Ice Cafe S.A.
Ibiza Ice Cafe S.A. jest operatorem lodziarnio-kawiarni w segmencie premium. Aktualnie pod marką Ibiza Ice Cafe funkcjonuje lokal we Wrocławiu, otwarty w maju 2009 roku.
W styczniu spółka przeprowadziła emisję prywatną akcji z której pozyskała 1,2 mln zł; środki zostaną przeznaczone na rozwój sieci lokali własnych oraz rozruch programu franczyzowego. Debiut spółki przewidziany jest na marzec.
Po prywatnej emisji akcji w akcjonariacie Ibiza Ice Cafe S.A. znajdują się: fundusz private equity Privilege Capital Management S.A. (pakiet kontrolny), Tomasz Haligowski - prezes zarządu Spółki 7 proc., nowi inwestorzy ok. 30 proc.
