Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes ING Usługi dla Biznesu na EEC Online: Zaczęliśmy gonić Europę w segmencie e-commerce

Widzimy zmiany w dokonywanych płatnościach. Istotnie spadła liczba transakcji za pobraniem – do 10 proc. Oznacza to, że Polacy przekonują się do płacenia z góry, czują się w e-commerce bezpiecznie - mówił Bartosz Traczyk, prezes ING Usługi dla Biznesu podczas EEC Online. Jego zdaniem, bezprecedensowy wzrost obrotów w płatnościach e-commerce, jaki miał miejsce w kwietniu powoduje, że powoli w tym segmencie gonimy inne kraje.

Prezes ING Usługi dla Biznesu na EEC Online: Zaczęliśmy gonić Europę w segmencie e-commerce
EEC Online

ING to operator usługi "kup teraz zapłać później" Twisto oraz bramki imoje. W jaki sposób gospodarcza kwarantanna wpłynęła na zmiany na rynku e-commerce, jeśli chodzi o płatności?

Możemy śledzić na bieżąco co się dzieje w e-commerce, poprzez bazę 2,5 tys. sklepów, które obsługujemy jako integrator oferujący bramkę imoje. Zaobserwowaliśmy bezprecedensowy wzrost obrotów – na poziomie 150 proc. licząc w kwietniu w stosunku do lutego. Możemy powiedzieć, że jako kraj zaczęliśmy gonić Europę w segmencie e-commerce. Na przykład, w Wlk. Brytanii, która jest liderem tego segmentu w Europie – wzrost nastąpił na poziomie 22 proc. całości obrotów rok do roku. Nasze tempo jest dużo szybsze, skracamy ten dystans.

 

Co zmieni obecna sytuacja jeśli chodzi o banki i ich ofertę? Jak ta sytuacja wpłynęła na potrzeby klientów i firm?

Wiele mniejszych i większych firm zdało sobie sprawę, że muszą przejść przez przyspieszoną ścieżkę od offline do online. Widzimy duże zainteresowanie płatnościami online, na przykład rozmowy, które zostały przerwane jakiś czas temu, teraz znów są inicjowane przez naszych klientów. Poza tym, w marcu i kwietniu odnotowaliśmy rekordowy wzrost liczby sklepów, które zaczęliśmy obsługiwać poprzez bramkę imoje.

Ponad połowa Polaków, mówi się o 60 proc., kupuje w internecie, jednak szacujemy, że tylko około 5 proc. firm sprzedaje w internecie, a więc zdecydowana mniejszość uczestników rynku. Wiele z nich jest na platformie Allegro, więc nie ma samodzielnego sklepu.

Prognozujemy wzrost w tym zakresie i jako bank będziemy starać się klientom w tym pomagać. Np. poprzez promocje – klientów zaczynających współpracę z nami zwalniamy z opłat przez 3 miesiące, pomagamy też w otwarciu sklepu internetowego, poprzez naszego partnera. Bierzemy pod uwagę, że nie każdy kto wejdzie do internetu od razu odniesie sukces. Dlatego postawiliśmy na współpracę z partnerem, który oferuje kompleksową usług przy otwieraniu sklepu.

Mówił Pan, że tylko 5 proc. firm handluje w internecie. Czy to znaczy, że pozostałe 95 proc. wkrótce zwróci się do Państwa o pomoc?

Te 5 proc. odnieśliśmy do ogółu firm w Polsce, które obsługujemy. Nie wszyscy będą mogli sprzedawać w internecie.

więcej informacji:

Bartosz Traczyk RSS ALERT    /    ING Usługi dla Biznesu RSS ALERT    /    EEC2020 RSS ALERT    /    EEC RSS ALERT    /    EEC 2020 RSS ALERT    /    EEC Online RSS ALERT    /    płatności bezgotówkowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!