Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Prezes Inquiry: Leroy Merlin i Auchan ze spadkiem wskaźników wizerunkowych

Dla polskiego społeczeństwa atak Rosji na Ukrainę był szokiem. Opinia publiczna jednoznacznie potępiła agresję, a niemal wszyscy Polacy zaangażowali się w różnego rodzaju pomoc. Możemy być autentycznie dumni z postawy naszych rodaków - mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.
  • Autor: Olimpia Wolf
  • Data: 13-04-2022, 11:03
Prezes Inquiry: Leroy Merlin i Auchan ze spadkiem wskaźników wizerunkowych
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, fot. materiały prasowe

Leroy Merlin i Auchan ze spadkiem wskaźników wizerunkowych

- Niedługo po ataku w mediach zaczęły się pojawiać informacje o sankcjach nałożonych na Rosję i firmach, które zakończyły lub przynajmniej wstrzymały działalność w tym kraju. Jednak nie wszystkie: dla dużych koncernów, które zainwestowały w rosyjski rynek wiele milionów dolarów, nie jest to łatwa decyzja. Polska opinia publiczna skupiła się przede wszystkim na dwóch sieciach handlowych z grupy ADEO – Leroy Merlin i Auchan - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Dla obu sieci obserwujemy od początku marca znaczny spadek wskaźników wizerunkowych i wzrost negatywnych opinii, jakie docierają do konsumentów, co obserwujemy w badaniu YouGov BrandIndex. Wiele osób - nie tylko aktywistów - wzywa do bojkotu obu sieci. W badaniu YouGov BrandIndex mierzymy ponadto rozważanie zakupu w danej sieci (Consideration). Wskaźnik ten jest dobrym predyktorem przyszłej sprzedaży i dla obu sieci uległ w marcu znaczącemu obniżeniu - tłumaczy.

Jak bojkot Auchana wpłynie na wizerunek sieci

- Do bojkotu konsumenckiego trzeba też dodać bojkot ze strony dotychczasowych partnerów i dostawców. Mowa jest wręcz o umożliwieniu zerwania umów bez ponoszenia kar. Szerokim echem odbiła się m.in. decyzja Ekipy o zakończeniu współpracy z Auchan. Miała ona też wyraźny wpływ na wizerunek marki. W świetle wydarzeń na Ukrainie decyzja taka jest jak najbardziej zrozumiała. Z wizerunkowego punktu widzenia jest to także uzasadnione podejście - dodaje.

 - Polskie społeczeństwo odkrywa właśnie, że presja konsumencka ma sens, a nasze pojedyncze, drobne decyzje o zakupach w tym czy w innym miejscu mogą się liczyć w swojej masie. Polskie oddziały firm zostających w Rosji są w trudnej sytuacji – z jednej strony angażują się w pomoc uchodźcom tak jak wszyscy, niemniej spotykają się z bardzo negatywnym nastawieniem znacznej części społeczeństwa - podkreśla.

 - Osobiście uważam, że kontynuowanie w Rosji działalności i czerpanie z niej profitów w obecnej sytuacji jest głęboko niemoralne. Mam nadzieję, że polskim oddziałom obu firm uda się wywrzeć presję i doprowadzić do zmiany decyzji w centrali, tak jak to miało miejsce w innych przypadkach - podsumowuje Agnieszka Górnicka.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!