Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Inquiry o Mere: Dwie słabości, jeden atut. Czy twardy dyskont zmieni polski handel?

25 lipca otworzył się w Polsce pierwszy twardy dyskont rosyjskiej sieci handlowej Mere. Jakie może mieć perspektywy na naszym rynku? - Nic nie wskazuje na to, żeby sieć handlowa Mere była w najbliższym czasie konkurencją dla Aldi i Netto, nie wspominając o Lidlu czy Biedronce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Prezes Inquiry o Mere: Dwie słabości, jeden atut. Czy twardy dyskont zmieni polski handel?
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, fot. materiały prasowe

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 07-08-2020, 09:31

- Każda nowa i ambitna propozycja na polskim rynku to ciekawa rzecz i będziemy się temu przyglądać. Na razie jest jeden sklep Mere, który na dzisiaj nie zmienia krajobrazu handlowego, mimo że polski rynek jest bardzo wrażliwy na ceny. Widać bardzo wyraźnie, że polscy konsumenci często szukają promocji - to jest najprostszy sposób na przyciągnięcie ich do sklepów - tłumaczy Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

- Pozornie mogłoby się wydawać, że sklep, który oferuje produkty średnio o 20 proc. tańsze niż oferują inne sieci handlowe, jest skazany na sukces, ponieważ to bardzo duża różnica. Ale zawsze jest coś za coś, ponieważ Mere nie inwestuje w wystrój placówek handlowych ani w obsługę klienta, czyli nie stawia na wysokiej jakości doświadczenie zakupowe klientów. Poza tym sieć ta oferuje ograniczony asortyment - dodaje.

- Trzeba też pamiętać, że Mere nie konkuruje tylko z popularnymi dyskontami, które mają swoje sklepy w Polsce, ale także z sieciami handlowymi takimi jak Action, Dealz oraz Tedi, które oferują produkty niespożywcze w bardzo atrakcyjnych cenach. Wszystkie te trzy sieci bardzo szybko się rozwijają, mają dobrze przemyślany format i to, co je odróżnia od Mere - posiadają wystrój odpowiadający wymaganiom współczesnego konsumenta - tłumaczy prezes Inquiry.

- Poza tym format, jakim jest hard dyskont, do tej pory niezbyt przyjął się w Polsce. Mimo, że istniał kiedyś, bo tak zaczynały sieci Lidl i Aldi. Ale obie te sieci zostały zmuszone przez polski rynek do zmiany strategii i obecnie dawno już nie wyglądają jak klasyczne dyskonty. Także Biedronka przeszła proces zmiany wystroju i obecnie osiąga coraz lepsze wyniki. To, że Biedronka odnosi takie sukcesy, to nie jest tylko kwestia cen, ale od lat umiejętnie budowanego marketingu. Tak samo Lidl, który ma oddane grono fanów, ale nie dlatego, że jest twardym dyskontem, tylko dlatego, że obecnie mocno stawia na jakość i świeżość produktów - dodaje.

- To pokazuje, że wbrew pozorom dla polskich konsumentów nie liczy się tylko cena, ale też i wizerunek marki oraz pozytywne doświadczenie zakupowe. Mere obecnie wchodzi do Polski jako nierozpoznawalna marka dla krajowych konsumentów. Pierwsze zetknięcie z tą siecią niekoniecznie  dostarcza pozytywnych wrażeń zakupowych - zauważa Agnieszka Górnicka.

więcej informacji:

Mere RSS ALERT    /    Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    twardy dyskont RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Aldi RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!