• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Inquiry: Wal-Mart potrzebuje dobrej strategii rozwoju dla Polski

- Pogłoski o wejściu firmy Wal-Mart do Polski pojawiały się kilkakrotnie w ciągu ostatniej dekady. Dotychczasowe doświadczenia w tej materii skłaniają jednak do sceptycyzmu - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry i ekspert w dziedzinie handlu detalicznego.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-06-2011, 12:07
Prezes Inquiry: Wal-Mart potrzebuje dobrej strategii rozwoju dla Polski
Zdaniem Agnieszki Górnickiej prezes agencji badawczej Inquiry odkąd Wal-Mart porzucił plany ekspansji na rynku rosyjskim, polski rynek - na parę lat porzucony - staje się ponownie naturalnym wyborem w naszej części świata.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem Agnieszki Górnickiej jeśli rozmowy dotyczące przejęcia sieci hipermarketów Real są „w toku", to ich rezultat jest wysoce niewiadomy. - Wal-Mart jest „jedną z firm" zainteresowanych transakcją. Nie wiadomo, kim są pozostali potencjalni oferenci, ilu ich jest, ani na ile poważne są ich zamiary. Publikacja sensacyjnej wiadomości przed zakończeniem rozmów daje do myślenia. Przypomnijmy, że w przeszłości podobne pogłoski poprzedziły sprzedaż sieci Géant. Wszystko się zgadzało, przedstawiciele Wal-Marta faktycznie odwiedzili centralę Géant w Warszawie, a sieć został sprzedana; nabywcą był jednak Real. Nie wykluczone, że i tym razem sytuacja może się powtórzyć - uważa prezes agencji badawczej Inquiry.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej z ostatnich informacji wynikają jednak dwa ważne wnioski; po pierwsze Wal-Mart ponownie interesuje się Polską, a po drugie, że sieć Real jest na sprzedaż. - Odkąd Wal-Mart porzucił plany ekspansji na rynku rosyjskim, polski rynek - na parę lat porzucony - staje się ponownie naturalnym wyborem w naszej części świata. Stosunkowo duży i rosnący rynek wewnętrzny, członkostwo w UE, rozwijający się sektor handlu detalicznego - to wszystko ważne przesłanki. Jeśli zaś chodzi o sieć Real, w ostatnim czasie firmie jakby zabrakło impetu do rozwoju. Niemniej gdy właściciel myśli o sprzedaży, to brak inwestycji w nowe lokalizacje, przejęcia, programy konsumenckie czy poszerzanie oferty - zastanawiający w przypadku firmy o takim potencjale - przestaje dziwić - tłumaczy ekspert.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Pracownik 2011-06-29 20:31:01

    No to znowu Nas sprzedadzą .Już raz to przechodziliśmy i znów to samo .Byliśmy Geant-em teraz Real-em a za chwilę kto wie ?

    Odpowiedz
  • PiterArnett 2011-07-03 07:44:27

    Lubie czytac brednie expertow Wal Mart ma tyle zasobow finansowych ze nie potrzebuje strategi jak ta pani tu bełkocze

    Odpowiedz
  • mlok 2011-07-03 09:53:20

    Wal-Mart ma tylko jedną politykę...... wywalić w kosmos konkurencję cenami !!! A przy ich skali to nie jest trudne. Koniec polityki.

    Odpowiedz
  • Glakota 2011-07-27 11:09:31

    Już sam tytuł mówi wszystko: Wal Mart chce poukładać klocki w całym handlu w Polsce, i nie tylko w handlu. W USA wiecej ludzi pracuje w usługach niż w produkcji- Wal Mart przycisnie dostawców w wyniku czego Maspexy i inne Hoopy wyniosą się do Chin, żeby litrowy Kubuś mógł kosztować złotówkę - oczywiście w Wal Marcie. Import z Azji zastąpi produkcję krajową nawet w branży klamek i nici - bo te Wal Mart też zaimportuje. Telewizję zdominują reklamy z wesołymi ludkami zachęcającymi do tanich zakupów - oczywiście w Wal Marcie. Co do konkurencji - zachecam do zmiany branży i współczuję. Ktoś powie, że w Niemczech Wal Mart dał dupy - poczekamy - wrócą i jeszcze pozamiatają. Kto uważa, że to fantazje, niech poczyta książkę Fishmana.

    Odpowiedz
  • g 2011-07-27 11:18:36

    Cóż za brednie. cóz za wybitna agencja badawcza.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!