Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes ITM o konsolidacji: Przez najbliższych kilka lat w polskim handlu nie będzie nudno

- Z pewnością możemy liczyć na kontynuację procesów konsolidacyjnych. Aby niezależne sklepy detaliczne mogły walczyć z wielką dystrybucją muszą się konsolidować. Klienci są przyzwyczajeni do silnych działań marketingowych i promocyjnych prowadzonych przez sieci i powoli oczekują tego samego od sklepów niezależnych - mówi Marek Feruga, prezes ITM Polska, spółki zarządzającej rozwojem supermarketów Intermarché i Bricomarché.

Prezes ITM o konsolidacji: Przez najbliższych kilka lat w polskim handlu nie będzie nudno
Marek Feruga, prezes ITM Polska, spółki zarządzającej rozwojem supermarketów Intermarche i Bricomarche.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-04-2011, 13:30

I dodaje: - Myślę, że zmieniło się pozycjonowanie zakupów spożywczych w głowie konsumenta. Dziś klient nie chce przepłacać. Natomiast małe sklepy nie mają takiej siły negocjacyjnej, by zapewnić ciekawe promocje czy coraz bardziej poszukiwane przez klientów produkty marek własnych. Najbliższy rok, jak i co najmniej kilka kolejnych, z pewnością pod tym względem nie będą nudne.

Prezes ITM Polska wskazuje także rosnącą aktywność funduszy inwestycyjnych na polskim rynku detalicznym. - Fundusze private equity inwestują w przedsięwzięcia, które mają określoną skalę, potencjał wzrostu i dobrą perspektywę wyjścia z inwestycji. Mimo wszystko przy wciąż relatywnie dużym rozdrobnieniu rynku detalicznego fundusze PE upatrują swojej szansy w istniejącym potencjale konsolidacji - to da funduszom perspektywę na atrakcyjne wyjście z inwestycji w ciągu kilku lat. Stąd duże zainteresowanie branżą, a właściwie kilkoma jej najatrakcyjniejszymi segmentami, czyli formatem convenience, supermarketami i mini-supermarketami - wyjaśnia Marek Feruga.

Przedstawiciel Grupy Muszkieterów zapewnia, że jego firma wykorzysta każdą ciekawą okazję do akwizycji: - Każdą atrakcyjną ofertę będziemy poważnie rozpatrywać - tłumaczy Marek Feruga. Jednocześnie zastrzega, że podstawowym modelem rozwoju Grupy w Polsce pozostaje jednak rozwój organiczny. - Obecnie obok budowania własnych supermarketów poszerzamy współpracę z deweloperami. W ramach tej ostatniej opcji będziemy wchodzić do galerii, których budowa już jest zaplanowana oraz dodatkowo firmy developerskie będą budować obiekty dostosowane do naszych potrzeb - tłumaczy przedstawiciel ITM.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 180 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród" Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów licząca obecnie 163 supermarkety Intermarche oraz 75 sklepów Bricomarche jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce. W 2010 r. jej obroty przekroczyły 3,61 mld zł. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 8 krajach: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Feruga RSS ALERT    /    Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    Intermarche RSS ALERT    /    Bricomarche RSS ALERT    /    ITM Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.10.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!