Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Makro Polska: W Polsce cały czas rośniemy

Na temat sytuacji na polskim rynku hurtowym, a także o tym jak sieć Makro daje sobie radę w okresie dekoniunktury gospodarczej rozmawiamy z z Uwe Hoelzerem, prezesem zarządu Makro Cash&Carry Polska.

Prezes Makro Polska: W Polsce cały czas rośniemy

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 04-11-2009, 18:46

Jak na sytuację na rynku hurtowym wpłynie obecne spowolnienie gospodarcze?
Mam nadzieję, że świadomie użył Pan sformułowania „spowolnienie gospodarcze" a nie kryzys. To z czym mamy do czynienia w Polsce, to nie żaden kryzys szczególnie gdy spojrzymy na to, co dzieje się na rynkach krajów sąsiednich.

W przypadku Makro cały czas w Polsce rośniemy, z czego niezwykle się cieszę. Szczególnie z tego powodu, że w naszych głównych segmentach klientów: HoReCa, niezależnego handlu rośniemy powyżej trendów rynkowych.

Mówił Pan wczesniej o wzroście like for like, jak to wygląda w liczbach?
Niestety nie mogę podać dokładnych danych. Jesteśmy spółką giełdową, a to powoduje, że nie możemy na bieżąco podawać tego typu informacji.

Z danych, które podała Grupa Metro za pierwsze 6 miesięcy br. wynika, że wyniki Makro w regionie Europy Środkowowschodniej spadły o 13 proc. Niestety nie podano wyników polskiego oddziału Makro.

Należy zaznaczyć, że Europa Środkowa i Wschodnia to nie tylko Polska, ale także kilka innych krajów. Kryzys dotknął kraje regionu o wiele mocniej niż Polskę.

Z tego, co wiem Polska jest jedynym krajem regionu, w który zanotował wzrost gospodarczy. Wystarczy spojrzeć na Węgry, Czechy, Rumunię czy Rosję, które bardzo mocno ucierpiały. W przypadku tych krajów można mówić o kryzysie.

Czy Pana zdaniem polski rynek hurtowy zakończy ten rok wzrostem sprzedaży?

Trudno jest mówić o całym, niezwykle rozdrobnionym polskim rynku hurtowym. Nieco więcej mogę powiedzieć o jego segmentach. Więcej czasu więc spędzam na analizowaniu interesujących nas kategorii, a przede wszystkim grup klientów.

Trudna sytuacja gospodarcza to czas kłopotów dla wielu firm z branży hurtowej.

Polski rynek hurtowy jest niezwykle rozdrobniony. Hurtownicy prowadzą często swoje firmy w przysłowiowym garażu. Obecne spowolnienie gospodarcze przyspieszy konsolidację branży, co będzie widoczne w przyszłym roku. Najmniejszym hurtownikom będzie niezwykle trudno utrzymać się na rynku.

więcej informacji:

Uwe Holzer RSS ALERT    /    Makro RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!