Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Makro: Sieć Aro musiała zniknąć by uniknąć konfliktu interesów

O koncepcie franczyzowym Odido, współpracy z niezależnymi sklepami i warunkach rozwoju handlu tradycyjnego w Polsce - mówi Uwe Holzer, prezes Makro Cash & Carry Polska.

Prezes Makro: Sieć Aro musiała zniknąć by uniknąć konfliktu interesów
Uwe Holzer, prezes Makro Cash & Carry Polska

Autor: dlahandlu.pl
Data: 07-04-2011, 22:35
Jak ocenia Pan sektor handlu detalicznego w Polsce?

Sektor handlu detalicznego podlega zmianom. Jest to spowodowane głównie rozwojem dyskontów. Pozytywnym zjawiskiem jest dobre nastawianie Polaków do sklepów lokalnych. Jeśli mali przedsiębiorcy inwestują, nawet jeśli są to relatywnie małe pieniądze, i są otwarci na innowacje, to możemy zauważyć silny wzrost w tym sektorze.

W jakim kierunku rozwinie się rynek franczyzy w Polsce?

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Widać, że jest to segment, który rozwija się szybko. Z jednej strony Polacy są otwarci na prowadzenie własnego biznesu, z drugiej - wielu małych, słabszych przedsiębiorców czuje zagrożenie ze strony sektora dyskontowego. Chcą czuć się bezpiecznie pod skrzydłami wielkiej sieci. To częsty błąd, ponieważ to nie franczyza im pomaga, tylko przedsiębiorca sam sobie. Jeśli otworzą się na innowacje i inwestycje, będą mieli duże szanse rozwoju.

Dlaczego Makro zdecydowało się na stworzenie projektu sieci farnczyzowej Odido?

Po pierwsze: nie używamy terminu franczyza. To, co robimy, to czyste wspieranie marki, które można nazwać bardzo lekką franczyzą. Główna różnica polega na tym, że utrzymujemy pełną niezależność naszych przedsiębiorców. Dlaczego uruchamiamy Odido? Przede wszystkim dlatego, że mamy prawie 16-letnie doświadczenie w handlu i ponad 50 proc. naszej sprzedaży jest efektem współpracy z naszymi przedsiębiorcami. Mamy z nimi bliskie relacje. To od nich pochodzą prośby o organizowanie wspólnych promocji. Aby móc to robić, trzeba mieć wspólną markę.

Odido jako koncept jest wprowadzany w Polsce jako w pierwszym kraju, przy czym blisko współpracujemy z innymi krajami.

Pamiętamy sieć sklepów ARO. Czy nie było to udane przedsięwzięcie? Czy jest coś wspólnego między koncepcją Odido i ARO?

Aro było bardzo udanym pomysłem. Ale musieliśmy zawiesić działalność, ponieważ Aro jest wyłączną marką Grupy Metro, która była sprzedawana przez różne sieci handlowe. By uniknąć konfliktu interesów, musieliśmy to zakończyć.

więcej informacji:

Uwe Holzer RSS ALERT    /    Makro RSS ALERT    /    Odido RSS ALERT    /    ARO RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jaca 2011-04-12 12:03:44
    U NAS NIE SPOTKASZ SWOJEGO KLIENTA! - MAKRO (akurat....)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.234.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!