Jak wygląda obecnie strategia Organic Farma Zdrowia? - Po okresie 10-letniej dojrzałości naszej firmy i jednocześnie spoglądając na rynek spożywczy w Polsce i rosnącą świadomość dotyczącą tego, że konsumenci chcieliby odżywiać się lepiej, zdrowiej, bezpieczniej, rozwijamy intensywnie naszą sieć sklepów, ale i ofertę produktową, którą tam prezentujemy. W związku z tym modernizujemy nasze sklepy – w tym roku zmodernizowaliśmy już kilkanaście sklepów i w kolejnym roku nastąpi to również w pozostałych kilkunastu sklepach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.
- W tym samym okresie powiększamy powierzchnię handlową, ale też przechodzimy w fazę otwierania dużych sklepów, takich, jakie można spotkać w Niemczech, w Austrii, we Włoszech, w innych krajach. W większych sklepach ofertę można zaprezentować w sposób bardziej rozbudowany i kompleksowy - dodaje.
- Nie wszyscy wiedzą o tym, że w dzisiejszych czasach można znaleźć odpowiedniki ekologiczne we wszystkich grupach produktowych. Dotyczy to produktów świeżych, co jest siłą naszej firmy - obecnie prawie 60 proc. naszej sprzedaży to produkty świeże – pieczywo, nabiał, mięso, wędliny, warzywa i owoce – coraz bardziej rosnące w zakresie sprzedaży, ale oczywiście dotyczy to też innych produktów - tłumaczy Sławomir Chłoń.
Podkreśla, że obecnie klient może dokonać kompleksowych zakupów ekologicznych w sklepach Organic Farma Zdrowia, ponieważ te produkty są już dostępne, natomiast do tej pory te sklepy były zbyt małe i nie można było w odpowiedni sposób zaprezentować oferty.
- Pracujemy też nad tym, aby usprawnić łańcuch logistyczny, aby dostawy - szczególnie produktów świeżych - mogły odbywać się codziennie do sklepów, a jak nie codziennie, to co najmniej kilka razy w tygodniu i żeby rzeczywiście ta świeżość była zachowana. W przypadku produktów ekologicznych jest to tym bardziej niezbędne, ponieważ termin trwałości tych produktów jest stosunkowo krótki, więc im częstsze dostawy, tym wyższa świeżość produktów kupowanych przez naszych klientów - mówi prezes Organic Farma Zdrowia.
Sławomir Chłoń mówi, że widać zmiany w trendach konsumenckich na przestrzeni ostatnich kilku lat. Tłumaczy, że klienci dopytują się o to, czym jest superfood, o działanie takich produktów. Pytają o produkty naturalne i ekologiczne, które posiadają odpowiednie witaminy, minerały.
- Świadomość konsumentów z jednej strony rośnie bardzo szybko, z drugiej strony prawdziwa wiedza jest jeszcze słabo dostępna. Klienci kiedyś przychodzili i kupowali różne produkty, natomiast dzisiaj chcą dialogu, chcą potwierdzenia autentyczności tych produktów, potwierdzenia pochodzenia tych produktów, sposobu przechowywania, sposobu transportu. Na temat produktu, który spożywają, chcą wiedzieć wszystko, co tylko jest możliwe. Taki klient staje się klientem w pełni świadomym i już ukierunkowanym - mówi Sławomir Chłoń.
Przypomnijmy, Organic Farma Zdrowia otworzyła 8 listopada największy w Polsce market ekologiczny.
Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia SA był jednym z prelegentów debaty "Naturalność, jakość, bezpieczeństwo - trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności", która odbyła się 6 listopada 2017 r. w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Sławomir Chłoń na FRSiH: Zbyt częste kontrole mogą wynikać z walki konkurencyjnej
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (0)