Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes Pifo: Źle o współpracy z sieciami handlowymi mówią te firmy, które zostały przez nie odrzucone

- Problemem w relacjach między producentami a sieciami jest to, że producentów jest wielu, a miejsca na sklepowych półkach bardzo mało. Każda sieć ma 20 dostawców chętnych aby dostarczać jeden, określony produkt. To oznacza, że jeden dostawca będzie zadowolony a 19 innych odejdzie z kwitkiem i będzie narzekać, do momentu gdy nie uda się im wejść do sieci. Na rynku bardzo rzadko zdarzają się towary produkowane przez tylko jedną firmę - mówi Sławomir Ryczkowski, prezes Pifo, producenta produktów śniadaniowych i snaków.

Prezes Pifo: Źle o współpracy z sieciami handlowymi mówią te firmy, które zostały przez nie odrzucone

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 26-10-2010, 12:29

Według prezesa Pifo w czasie dyskusji o problemach w relacjach między sieciami a producentami, warto zwrócić uwagę także na inną kwestię. - Porównajmy to, jak wygląda handel w sieciach, a jak wygląda on w kanale tradycyjnym. W sieciach są opłaty. Tak naprawdę pojawiają się one dopiero w momencie, gdy producent chce promować swoją markę w sklepach sieci - tłumaczy Sławomir Ryczkowski.

- Należy jednak pamiętać, że wypromowanie własnego brandu na rynku tradycyjnym pociąga za sobą potworne koszty, wystarczy wspomnieć o reklamach w radio, czy telewizji. Zanim jednak producent będzie mógł się pojawić z reklamą w mediach, to musi najpierw dorobić się pewnych pieniędzy, aby mógł je później zainwestować w promocję. Moim zdaniem o wiele łatwiej jest to zrobić poprzez obecność w gazetkach wydawanych przez sieci - dodaje prezes.

Zdaniem Sławomira Ryczkowskiego o tym, że współpraca z sieciami jest ciężka mówią głównie ci producenci, którzy nie są w stanie spełnić wysokich wymagań jakościowych stawianych przez operatorów handlowych. - Negatywnie opinie o kooperacji z sieciami pochodzą więc głównie od firm, które zostały przez sieci odrzucone. Współpraca z handlem wielkopowierzchniowym to nie same plusy, ale jest ich więcej niż minusów. Jest ona korzystna dla producentów, chociażby ze względu na wspomnianą promocję marki w gazetkach, dzięki czemu siła i wartość brandu wzrasta - uważa prezes Pifo.

- Jest wiele przykładów, kiedy malutkie firmy zostały wypromowane przez sieci, a teraz posprzedawały się za kolosalne pieniądze. Wystarczy wymienić taką firmę jak Hoop, czy Otmuchów. Przykładem może być także nasza firma, żyjemy i budujemy markę na obecności w sieciach. Dzięki temu możemy się także rozwijać, np. eksportować nasze produkty za granicę. Obecnie w sklepach Tesco jesteśmy pod własnym brandem a także pod marką sieci. Bazując na takiej współpracy można budować przyszłość firmy - podsumowuje Sławomir Ryczkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sławomir Ryczkowski RSS ALERT    /    Pifo RSS ALERT    /    opłaty półkowe RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • Prada 2010-10-26 14:08:56
    Może jeszcze przedstawmy kontekst sytuacyjny: Pan Prezes te słowa wypowiedział na spotkaniu z przedstawicielami sieci, zorganizowanym przez POHiD, na które mam wrażenie zaproszono jedynie przedsiębiorców (4 firmy) , którzy mają poukładane z sieciami relacje bądź są w trakcie negocjacji kolejnych umów...
  • jureczek 2010-10-27 07:11:22
    Dlaczego zawsze to sieci mają dyktować warunki? Znam zakład mięsny, do którego sieci same walą drzwiami i oknami a polityka nie zakłada współpracy z tym kanałem. Towar wypromowany jest doskonale na rynku pomimo braku reklamy w telewizji i radio. Najwyraźniej P. Sławomir Ryczkowski chce się przypodobać sieciom. Polecam książkę S. Hilla \"Marketing radykalny\". Panie Sławku może po lekturze przestanie Pan głosić populistyczne sądy że marketing to gazetka w sieci i reklama w telewizji. Polski klient jest słabo uświadomiony a zawirowania ekonomiczne spowodowały, że szuka taniego produktu, lecz każdy praktyk nie zaprzeczy, że TQM jest polityką w długiej perspektywie jedynie słuszną. Przepraszam zagalopowałem się... sprawa jest podobna jak w bankowości, kto myśli jaki będzie los firmy za kilka lat? Ważne żeby wyniki nakręcały kabzę kadry zarządzającej \"tu i teraz\".
  • Rycho 2010-10-27 10:49:13
    Zanim ustawodawca wygrzebie się i urodzi sensowną ustawę (czy kodeks dobrych praktyk wyeliminuje umowy handlowe i to, co w nich strony ustalają? czy wyeliminuje słabszych i silniejszych? ), to ilość sklepów z kanału tradycyjnego zaniknie, a konkurencja już wtedy tylko między sieciami niejednego producenta szybciej doprowadzi do upadłości. Obawiam się, że pan Ryczkowski musi przeczytać jeszcze kilka książek.....o życiu, a później dopiero o reklamie i marketingu.
  • obiektywny 2010-10-27 12:41:22
    Ludzie, o czym ten Pan Sławomir pisze, jakie gazetki, firma Pifo nie byla i nigdy nie bedzie dobrym dostawca choc by na wlasnie jakosc, Firma pifo ma maszyny z Wloch do platkow tzw. extrudery - automat , który z ciasta tnie kulki a potem walce to rozbijaja na tzw. platek watpliwej jakosci. wystarczy takei platki kupic i zalac mlekiem i widac roznice od Lubelli lub Nestle. to co Opowiada Pan Prezes to bzdury wyszukane. sieci poprostu nie chca takich produktów z prostej przyczyn, skonczyly sie czasu swiadomosci klenta ze co tanie to dobre, nawet Marki wlasne musza miec dobtra jakosc a Pifo tego poprostu nie spełnia.
  • sieciowiec 2010-10-28 09:00:19
    Pan Prezes najwidoczniej sam nie może poradzić sobie ze sprzedażą do sieci i dlatego w tak lekko desperacki sposób probuje się im przypodobać. Każdy kto ma do czynienia z handlem wielkopowierzchniowym, aroganckimi kupcami z sieci, oplatami które są zwykłymi haraczami uśmiechnie się pod nosem czytając wypowiedz pana prezesa :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.28.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!