Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes POHiD podsumowuje pierwszy etap pandemii: Handel zyskał zaufanie klientów

Jak w czasie pierwszego etapu pandemii, który trwał około trzech miesięcy, radził sobie handel detaliczny i w jaką stronę obecnie zmierza? - Ograniczenia w funkcjonowaniu sklepów wielkopowierzchniowych w pierwszej fazie pandemii spowodowały zmniejszenie przepustowości oraz spadek liczby klientów. Miały też wpływ na wyniki sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Prezes POHiD podsumowuje pierwszy etap pandemii: Handel zyskał zaufanie klientów
Renata Juszkiewicz, prezes POHiD. Fot. Materiały prasowe POHiD

- W czasie trwania pierwszego etapu pandemii z całą pewnością handel zyskał zaufanie klientów, gdyż zapewnił Polakom stały dostęp do żywności i niezbędnych towarów oraz wdrażał skuteczne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Z drugiej strony handel mocno też stracił. - W trakcie kryzysu handel został dotknięty poważnymi spadkami sprzedaży, na poziomie nawet 30-50 proc.. Najmocniej ucierpiał sektor niespożywczy, ponieważ przez dwa miesiące zamknięte były galerie i parki handlowe - tłumaczy prezes POHiD.

Co z tych zmian, które zaszły, może zostać z nami na dłużej? - Naszym zdaniem, na dłużej zostaną z nami, przejęte z pandemii, zwyczaje zakupowe konsumentów, m.in. koncentracja na bezpieczeństwie zakupów, przestrzeganiu reżimu sanitarnego czy preferowaniu płatności zbliżeniowych - mówi Renata Juszkiewicz.

- Obserwujemy też zwiększone zainteresowanie konsumentów prozdrowotną, ekologiczną żywnością, stanowiącą podstawę diety wzmacniającej układ odpornościowy, jak również produktami od lokalnych dostawców - dodaje.

- Po opanowaniu pandemii handel będzie musiał zmierzyć się z jej długofalowymi skutkami gospodarczymi. POHiD postuluje wprowadzenie pakietu naprawczego dla handlu, m.in.  całkowite zniesienie zakazu handlu w niedziele, co umożliwi odrobienie strat przez firmy handlowe i kontrahentów - tłumaczy prezes POHiD.

- Ważne będzie również wypracowanie na przyszłość nowego modelu współpracy z lokalnymi dostawcami, umiejętność zarządzania sytuacją kryzysową oraz wdrażanie nowoczesnych technologii - podsumowuje Renata Juszkiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Renata Juszkiewicz RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT    /    Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (3)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • Tomasz 2020-06-26 10:37:31
    Nie sądzę, żeby zniesienie zakazu handlu w niedziele pozwoliło na odrobienie strat w handlu, ludzie już sobie zakodowali, że w niedziele sklepy zamknięte, więc nie rzucą się hurtowo do galerii handlowych w niedziele.
  • Darek 2020-06-26 10:53:01
    Pandemia nie hamuje, a Pani prezes by chciała w niedziele otworzyć sklepy i galerie? Żeby było więcej zarazen? Nie, nie ruszajmy już tej ustawy.
  • Anka 2020-06-26 11:13:10
    Przecież Solidarność oficjalnie wsparła Dude w wyborach, a zakaz handlu w niedzielę to ich najważniejszy projekt, więc PIS na pewno go nie zniesie. Będzie świetnie jak po wyborach nie zaostrza tej ustawy tylko zostawią z tymi wszystkimi wyjątkami które są czyli sklepy typu żabki czy inne rodzinne mają dyspense na handel w niedzielę.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!