• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej: Udział marek własnych sieci nie powinien przekroczyć 20 proc. rynku.

Udział marek własnych sieci handlowych powinien być ograniczony do 20-25 proc. - powiedział serwisowi www.portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-06-2011, 09:45
Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej: Udział marek własnych sieci nie powinien przekroczyć 20 proc. rynku.

Jego zdaniem zbyt duży udział marek własnych sieci handlowych jest niebezpieczny, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej. - Sieci handlowe decydują, które towary będą w sprzedaży i w jakiej cenie. Przy coraz większej marginalizacji małych sklepów, może to prowadzić do monopolizacji, a w konsekwencji do bardzo niebezpiecznej sytuacji dla producentów krajowych - uważa Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.

W jego opinii, są dwa sposoby na regulację rynku i ograniczenie nadmiernego rozwoju marek własnych. - Przede wszystkim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powinien przyjrzeć się praktykom ograniczającym konkurencję stosowanym przez sieci. UOKiK powinien sprawdzić czy sieci nie łamią zasad uczciwej konkurencji stosując ceny dumpingowe, promując i sprzedając produkty pod markami własnymi, często odrzucając wyroby konkurencyjne o wyższej jakości, w tej samej cenie - mówi Zenon Daniłowski.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Drugą metodą regulacji, której zaznaczam nie jestem zwolennikiem, jest regulacja ustawowa. Można wprowadzić pewne ograniczenia jak to zrobiono np. na Węgrzech - mówi Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej, który równocześnie podkreśla, że jakiekolwiek działania interwencyjne ze strony państwa muszą być poprzedzone bardzo wnikliwą analizą prawną.

Zdaniem Prezesa Daniłowskiego, wiele firm produkujących marki własne dla sieci obecnie działa na granicy opłacalności. - Przy tak szybkim i silnym wzroście cen surowców wiele przedsiębiorstw jest w dramatycznej sytuacji jak na przykład firmy produkujące makarony. Renegocjacja umów z sieciami handlowymi trwa bardzo długo i jest niesłychanie trudna. Często gdy negocjacje się zakończą znowu zmienia się sytuacja na rynku surowców i trzeba je zaczynać od początku - zwraca uwagę Prezes Zenon Daniłowski.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!