• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes PSH Lewiatan: Stawiamy na ekspansję i cyfryzację

Priorytetowe miejsce w strategii Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan na 2021 rok zajmują ekspansja, marki własne i cyfryzacja - mówi Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-04-2021, 11:16
Prezes PSH Lewiatan: Stawiamy na ekspansję i cyfryzację
Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan. fot. materiały prasowe
  • PSH Lewiatan w 2020 roku wypracowała 12,9 mld złotych obrotu detalicznego.
  • Ekspansja, transformacja cyfrowa, rozwój marki własnej i wspieranie lokalności to kluczowe filary rozwoju sieci w 2021 roku.
  • Sieć planuje w tym roku otwarcie 250 nowych placówek.

Nowe oczekiwania i trendy w zakupach – tak zapisał się w historii handlu rok 2020.  Liczne obostrzenia nałożone na sektor wpłynęły zarówno na zmianę modeli działania sieci, jak i nawyki zakupowe konsumentów. W wyzwania współczesnego rynku wpisuje się wdrażana od ubiegłego roku strategia PSH Lewiatan. Transformacja cyfrowa, rozwój marki własnej i wspieranie lokalności to kluczowe filary rozwoju sieci w 2021 roku. 

- Pomimo wielu przeciwności w 2020 roku wypracowaliśmy 12,9 mld złotych obrotu detalicznego, to wzrost o 4% w porównaniu do 2019 roku. To dobry wynik zważywszy na trudną sytuację, z jaką musieliśmy się mierzyć w minionym roku. Bardzo dobre wyniki osiągnęła marka własna, sprzedaż detaliczna jej produktów osiągnęła poziom 780 mln złotych, co odpowiada wartości sprzedaży dużego producenta żywności w Polsce – mówi Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 2021 roku otoczenie rynkowe pozostanie wymagające. Sieci handlowe będą się mierzyć
z koniecznością poprawy swojej efektywności operacyjnej.  W centrum uwagi pozostanie klient, a priorytetem handlu detalicznego pozostanie dopasowanie się do jego zwyczajów i potrzeb zakupowych. Korzystając z doświadczeń ub.r. Lewiatan postawił na realizację czterech głównych celów. Pierwszy to wzmocnienie procesu komunikacji z konsumentem poprzez nowe kanały i nowe narzędzia. Drugi to wzmocnienie komunikacji wewnątrz sieci. Trzeci cel to budowa środowiska cyfrowego Lewiatana. Czwarty cel to wzmocnienie siły i wartości marki. I temu służyć ma nowy koncept sklepu typu convenience. 

Priorytetowe miejsce w strategii PSH Lewiatan zajmuje ekspansja. W 2020 roku pomimo pandemii w ramach sieci otworzono 170 nowych sklepów. Wzrosła też średnia powierzchnia otwieranych sklepów i dziś przekracza ona 200 mkw. Od początku tego roku klienci sieci mogą robić zakupy w nowo otwartych placówkach w małopolskim Pcimiu oraz w Barlinku na Pomorzu Zachodnim, a powierzchnia każdej z nich przekracza 1000 mkw. W lutym do Lewiatana dołączyły także sklepy w Bieżuniu i Rozogach, każdy z nich ma powierzchnię bliską 500 mkw.   

- Pomimo wyjątkowej sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się w wyniku pandemii z sukcesem kontynuujemy ekspansję Lewiatana. Cieszy mnie fakt rosnącej powierzchni naszych sklepów. Nowe formaty sklepu to szersza oferta asortymentu i produktów pochodzących od lokalnych dostawców oraz bogaty wybór świeżych produktów. Planujemy, że w tym roku otworzymy 250 nowych placówek Lewiatana. Pracujemy też nas nowym konceptem sklepu typu convenience, którego robocza nazwa brzmi „Lewiatan po drodze”. To koncept sklepu, który wciąż dynamicznie się rozwija. W naszej sieci będą to placówki o mniejszej powierzchni poniżej 100 mkw., bardziej dopasowany do lokalnych potrzeb konsumentów. Liczę, że jeszcze w tym roku ten projekt zadebiutuje na rynku - mówi prezes PSH Lewiatan. 

W 2020 roku udział produktów marek własnych w rynku FMCG wzrósł o 1 pp czyli o 1,7 mld złotych. To istotny element strategii PSH Lewiatan. Produkty marek własnych z racji dobrego stosunku jakości do ceny są istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sklepów przynależących do sieci Lewiatan. Obecnie sieć współpracuje z ponad 130 zaufanymi polskimi producentami, dzięki którym w ofercie znajduje się już 25 kategorii produktów i ponad 500 artykułów marki Lewiatan. 

- Wartość sprzedaży produktów marki własnej sieci systematycznie rośnie. W 2020 roku wzrosła o 10% r/r do kwoty 780 mln złotych. Widzimy ogromny potencjał tej kategorii produktów. Dlatego wciąż rozwijamy nasz asortyment w istniejących grupach. W bieżącym roku pojawią się też nowe kategorie najbardziej poszukiwane i oczekiwane przez klientów, takie jak nabiał i wędliny - dodaje Robert Rękas. 

Transformacja cyfrowa to kolejny cel jaki na ten rok postawił Zarząd sieci. Celem cyfryzacji jest zwiększenie efektywności obecnego modelu biznesowego i wzrost satysfakcji klientów. Na tym procesie zyskają też właściciele sklepów Lewiatan. Automatyzacja procesów pozwoli im dopasować oferty i promocje do indywidualnych wymagań klientów, obniży koszty działalności oraz poprawi efektywność ich biznesów. 

- Oferowanie dopasowanych rozwiązań i zapewnienie konsumentom satysfakcjonujących doświadczeń zakupowych to aspekty, które szczególnie zyskały na znaczeniu w wyniku ostatnich wydarzeń. Jako Lewiatan chcemy odpowiadać na te oczekiwania jak najlepiej, dlatego dla naszych klientów wciąż rozwijamy aplikację mobilną „Mój Lewiatan”. Umożliwia ona bieżący dostęp do najnowszych promocji obowiązujących w całej sieci, jak i poszczególnych sklepach Lewiatan. Za pomocą aplikacji klienci mogą skorzystać też z wygodnego planowania zakupów oraz mobilnej wersji programu lojalnościowego – mówi prezes. 

Pandemia tylko przyspieszyła trendy konsumenckie, które już wcześniej kiełkowały. Wzrosła świadomość Polaków związana z dbałością o zdrowie, a co za tym idzie jakością żywności i źródłem jej pochodzenia. Klienci zaczęli poszukiwać produktów zdrowych, jakościowych, smacznych i pochodzących z okolicy. Z badań instytutu GfK Polonia wynika, że ekoświadomość i lokalność są dominującymi trendami konsumenckimi. 

- To potwierdza jak ważny stał się w ostatnim roku patriotyzm konsumencki. Polacy świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej zwracają się w kierunku lokalności, kupując artykuły z ich najbliższej okolicy. Znacznie częściej skłaniają się ku lokalnym i polskim produktom, które są dla nich synonimem zdrowia, świeżości i wysokiej jakości. W naszych sklepach produkty
pochodzące od lokalnych dostawców są oznaczone specjalnym logo „Wybieram lokalne” - podsumowuje Robert Rękas. 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!