Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes sieci Alma: Popełniliśmy błąd wchodząc z naszymi delikatesami do mniejszych miast

- Bardzo ograniczyliśmy plany rozwoju na 2009 rok. Zmądrzeliśmy. Alma jest dla Trójmiasta, dla Wrocławia, dla Krakowa, dla Warszawy - gdzie moglibyśmy mieć po 10 -15 sklepów. Z innymi miastami będziemy czekać - mówi Jerzy Mazgaj, prezes spółki Alma Market w rozmowie z „Gazetą Wyborczą".

Prezes sieci Alma: Popełniliśmy błąd wchodząc z naszymi delikatesami do mniejszych miast
fot. Alma Market

Autor: gazeta Wyborcza
Data: 30-11-2009, 20:00

Prezes Almy przyznaje się do błędu w strategii rozwoju sieci Delikatesy Alma. - Każdy się myli. Alma w czasach prosperity chciała otwierać sklepy w mniejszych miastach. Dałem się namówić - mówi Jerzy Mazgaj.

I podaje przykład: - Dariusz Miłek wybudował w Lubinie piękne centrum handlowe Cuprum Arena. Bardzo chciałem tam być. Otworzyliśmy delikatesy Alma. Wiedziałem, że to bogaty rejon, bo ludzie pracujący w KGHM naprawdę zarabiają dobrze - opowiada „GW" Mazgaj.

- I pieniędzy jest w Lubinie faktycznie dużo. Ludzie jeżdżą mercedesami. Ale co z tego? Mają małą - to się tak określa - świadomość konsumencką. Butelka wina za 30 zł jest już tam za droga. Dobrze sprzedają się mocne alkohole. Trudno z kolei wytłumaczyć, że ser owszem może kosztować 14 zł za kilo. Ale oryginalny, przez 18 miesięcy sezonowany Gran Padano musi kosztować 140 zł. Odpowiedzą: ser jest ser. Jeden żółty i drugi żółty - to po co mam płacić 140 zł? - wyjaśnia „GW" prezes.

- Bardzo ograniczyliśmy plany rozwoju na przyszły rok. Zmądrzeliśmy. Alma jest dla Trójmiasta, dla Wrocławia, dla Krakowa, dla Warszawy - gdzie moglibyśmy mieć po 10-15 sklepów. Z innymi miastami będziemy czekać - podsumowuje Jerzy Mazgaj.

Sieć Delikatesy Alma ma obecnie 28 sklepów w całym kraju. Spółka planowała także ekspansję zagraniczną np. do Niemiec jednak kryzys zweryfikował te plany.

Alma podała, że w perspektywie kolejnych 12 miesięcy zdecydowanie ograniczy swoje wcześniej planowane wydatki inwestycyjne. Ostateczna wartość inwestycji w tym okresie może nie przekroczyć 7 mln zł. W 2010 roku spółka-matka zamierza otworzyć dwa sklepy delikatesowe. Spółka będzie je w stanie sfinansować z bieżących środków finansowych.

W 2009 roku Alma Market uruchomiła sześć nowych obiektów handlowych. Po trzech kwartałach tego roku firma miała 34,1 mln zł straty netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Mazgaj RSS ALERT    /    Alma Market RSS ALERT

KOMENTARZE (37)

  • adi 2009-11-30 21:32:29
    Wszycy z mniejszych miejscowości to....ograniczenie ludzie? czy to chciał Pan powiedzieć ?
  • almer 2009-11-30 22:12:36
    Śmieszne te Pana wypowiedzi Panie Mazgaj - odwrotnie jak Midas (taki król, który zamieniał wszystko w złoto) Pan , cokolwiek tkniesz zmieniasz w g....
  • baraja 2009-12-01 08:15:22
    ojoj! Ale samobój. Ma pretensję, że ludzie nie kupują dziwactwa za 140 PLN. Niektórzy chcą się pokazać, że \"mają\" to i dlatego powstają takie miejsca jak \"Alma\" czy \"Apia\". Te sklepy są dla nuworyszy. Prezes myśli, że wszędzie tylko tacy jak on stąpają po ziemskim padole ;-) W tym miejscu też się pomylił...
  • lubel 2009-12-01 09:23:46
    Myślę że w przyszłym roku szyld Alma zniknie ze sklepów a w jego miejscu pojawi się Delima. Gratuluję Panie Prezesie Kupców w Dziale Zakupów, to im powinien Pan podziękować za wyniki...
  • m 2009-12-01 09:27:11
    taki jest niestety poziom \"marketingu\" w tym kraju - o ile nie zostal zaimportowany know how z centrali z zachodu wszystko się robi na czuja bo ktoś prezesa przy winku namówił, a wystarczyło zainwestować kilkanaście tysięcy w badania - choćby jakościowe

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!