• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Sieci Piotr i Paweł: Konkurencja w e-handlu to szansa na rozwój tego rynku

Konkurencja w e-handlu to z jednej strony zagrożenie, ale z drugiej szansa na rozwój tego rynku - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł. - W tym roku chcemy, by liczba zamówień w naszym sklepie internetowym wzrosła o 50 proc - mówi.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-06-2011, 09:51
Prezes Sieci Piotr i Paweł: Konkurencja w e-handlu to szansa na rozwój tego rynku

Prezes zaznacza, że w Polsce w e-handlu liczy się właściwie tylko region warszawski.

- Obecnie Warszawa jest rynkiem, który wyprzedza pozostałą część kraju o całe lata pod względem rozwoju e-handlu. Stolica jest obecnie najbardziej perspektywicznym rynkiem, widzą to także inni operatorzy tacy jak Auchan, czy Tesco, którzy rozpoczynają właśnie ekspansję w Warszawie - mówi Piotr Woś.

- Większość naszej sprzedaży w intrenecie realizujemy właśnie w Warszawie. Według naszych szacunków w regionie warszawskim obroty naszego sklepu internetowego wyniosą w br. ponad 25 mln. W pierwszych czterech miesiącach tego roku obrót i ilość zamówień w tym regionie wzrosła o 50 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Chcemy utrzymać ponad 50 proc. dynamikę wzrostu sprzedaży. Taki poziom utrzymujemy już od 2 lat - dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dla prezesa sieci Piotr i Paweł konkurencja w e-handlu to nie tylko zagrożenie. Według niego, na nową konkurencję trzeba patrzeć z dwóch stron. Z jednej to oczywiście zagrożenie, zaś z drugiej to duża szansa na rozwój rynku i poszerzenie świadomości konsumentów dotyczącej tego typu usług.

- Edukacja konsumenta istotnie wzrośnie, gdy Auchan, czy Tesco zaczną reklamować swoje sklepy. Klienci zaczną porównywać oferowane na rynku usługi - mówi Piotr Woś.

Jego zdaniem, drugi istotny element, który pozwala na pozytywne prognozy dla rynku handlu internetowego to dzisiejsze pokolenie młodych ludzi, którzy zakładają właśnie rodziny.

- To główny target dla e-sklepów takich jak nasz. W coraz większym stopniu klientami naszych sklepów internetowych są osoby, które od najmłodszych lat uczyły się, jak korzystać z internetu. Dla nich korzystanie z internetu jest czynnością naturalną, czego nie czują wcześniejsze pokolenia.

To doskonale widać w obecnej dynamice sprzedaży. Osoby, które mają 25-30 lat wyrosły na internecie, wcześniejsze pokolenia muszą przełamywać pewne bariery nie tylko technologiczne , ale także mentalne. Co więcej, obecni uczniowie będą jeszcze inaczej patrzeć na te kwestie - tłumaczy prezes sieci Piotr i Paweł.

I dodaje, że innowacje to element, bez którego obecnie trudno sobie wyobrazić skuteczne konkurowanie.

- Ważne jest, by jednak zbytnio nie oddalić się od rdzenia biznesu, którego jest się ekspertem. Zatem śledzimy trendy na różnych rynkach światowych i pracujemy nad doskonaleniem przede wszystkim naszej oferty. Nie wykluczamy wprowadzenia dodatkowych usług, ale muszą one być racjonalnie uzasadnione - tłumaczy Piotr Woś.

 

Przeczytaj także:

Prezes Piotr i Paweł: Nie wykluczamy wybudowania kolejnego centrum dystrybucji, na południu kraju 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!