Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes sieci Real: W przyszłym roku w Polsce nie otworzymy żadnego sklepu, w 2011 r. może jeden

Na temat planowanych inwestycji sieci Real, przyszłości formatu hipermarketów oraz rozwoju runku sklepów wielkopowierzchniowych w Polsce - rozmawiamy z Kefem van Helbergenem, prezesem sieci Real Polska.

Prezes sieci Real: W przyszłym roku w Polsce nie otworzymy żadnego sklepu, w 2011 r. może jeden

Autor: Łukasz Stepniak, portalspozywczy.pl
Data: 29-10-2009, 14:29

W związku z kryzysem Grupa Metro mocno ograniczyła inwestycje na świecie. Jak to wygląda w przypadku polskiego oddziału sieci Real?

Fakt, że w ubiegłym roku otworzyliśmy trzy hipermarkety, a w tym roku jeden nie ma dużego związku z obecnym spowolnieniem gospodarczym w kraju i kryzysem na świecie.

Chodzi po prostu o to, że na format sklepu o powierzchni sprzedaży powyżej 7,5 tys. mkw. nie ma już na rynku wiele miejsca. Rynek hipermarketów w Polsce jest już mocno nasycony.

Druga sprawa to, mocne uderzenie kryzysu w rynek nieruchomości komercyjnych. Obecnie nie wiele się dzieje jeśli chodzi o rozwój nowych centrów handlowych, w związku z trudną sytuacją gospodarczą wiele inwestycji wstrzymano lub opóźniono ich realizację.

Generalnie rozwój dużych sklepów wielkopowierzchniowych takich jak hipermarkety nie będzie tak dynamiczny jak jeszcze kilka lat temu, teraz przyszedł czas na małe formaty takie jak supermarkety czy dyskonty.

Czy jestem z tego zadowolony? Nie, nie jestem.

Co w związku z tym firma zamierza?

Obecnie skoncentrujemy się na naszym podstawowym biznesie czyli poprawie funkcjonowania naszych hipermarketów. Jestem bardzo zadowolony z posiadanych przez nas lokalizacji.

Obecnie będziemy aktywnie dostosowywać portfolio naszych sklepów do sytuacji na rynku. Chodzi o to, że miasta cały czas się zmieniają, zmieniają się układy dróg i ciągi komunikacyjne i do tego należy przystosowywać lokalizacje placówek.

Auchan uzupełnia swoją sieć hipermarketów supermarketami Simply Market. Czy Real rozważa takie posuniecie?

Mogę zapewnić, że pomimo nasycającego się rynku dla hipermarketów z pewnością nie wejdziemy w format supermarketów. Należy pamiętać, że zarządzanie mniejszymi sklepami to zupełnie inny świat.

Oczywiście mam duży sentyment do małych sklepów związany z moją poprzednią pracą w sieci Ahold.

Jeżeli nie nowe sklepy i nie nowy format to...

Obecnie najbardziej opłacalną inwestycją dla nas jest remodeling sklepów. Niektóre działały w starej formule nawet 12-13 lat, należy to zmienić.

W tym roku proces remodelingu przeszło siedem sklepów, w przyszłym kolejne dziewięć.

A czy Real planuje kolejne w najbliższej przyszłości?

Jeżeli trafi się nam dobra okazja, to oczywiście z niej skorzystam i otworzę nowy sklep.

Co z rokiem 2010?

W przyszłym roku nie otworzymy żadnego sklepu. W 2011 r. może jeden, a w 2012 otwarć może być więcej niż jedno, nie chcę jednak precyzować liczby.

Nasze plany zależą oczywiście od tego, czy zostaną otwarte zaplanowane na te lata centra handlowe. Niewiele się ich otwiera w ostatnim czasie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kef van Helbergen RSS ALERT    /    Real RSS ALERT    /    Auchan RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!