Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes sieci Rossmann: W 2015 roku będziemy mieli w Polsce ok. 1000 sklepów

Drogerie Rossmann, które mają w sieci 500 punktów, planują do końca 2010 roku mieć ich 515. W dwóch kolejnych latach firma będzie otwierać po 80-100 sklepów rocznie. W 2015 roku Rossmann zamierza zwiększyć liczbę posiadanych sklepów do tysiąca - mówi prezes firmy Marek Maruszak.

Prezes sieci Rossmann:  W 2015 roku  będziemy mieli w Polsce ok. 1000 sklepów

Nasz cel na 2011 rok to zwiększenie liczby sklepów do 600, a na 2012 rok do 700. Są to dwie bardzo realne liczby, bo większość lokalizacji mamy już zakontraktowanych - powiedział podczas spotkania z okazji otwarcia pięćsetnego sklepu prezes Maruszak.

"Jestem przekonany, że w 2015 roku będziemy mieli już tysiąc sklepów" - dodał. Maruszak poinformował, że na koniec 2010 roku sieć Rossmann liczyć będzie około 515 sklepów. Na inwestycje w tym roku spółka przeznaczy 167 mln zł.

"W 2009 roku wydaliśmy na inwestycje ponad 147 mln zł, a od początku naszej działalności w Polsce jest to kwota 680 mln zł" - powiedział Maruszak.

Obecnie Rossmann prowadzi sklepy w 234 miastach powyżej 10 tys. mieszkańców w Polsce. Średnia powierzchnia sklepu to 253 mkw, ale zarząd Rossmanna liczy, że ta średnia będzie się zwiększać. Każdego dnia sklepy tej sieci odwiedza średnio 400 tysięcy klientów.
"Szacujemy, że w tej chwili około 52 proc. rodzin mieszka w zasięgu naszych sklepów i przynajmniej raz w roku zrobiło u nas zakupy. Mamy więc jeszcze potencjał do dalszego rozwoju" - powiedział Maruszak.

Dodał, że tylko w Warszawie Rossmann chce zwiększyć w najbliższych latach liczbę sklepów z 39 posiadanych obecnie do 100.
Prognoza Rossmanna zakłada, że w tym roku obroty firmy wzrosną rok do roku o 20 proc., do 3,64 mld zł. Swój udział w polskim rynku dystrybucji kosmetyków i chemii gospodarczej szacuje na 14 proc.

Prezes Maruszak ocenia, że w 2010 roku polski rynek chemiczno-kosmetyczny wzrośnie o około 4,5 proc. To mniej niż w poprzednich latach.
"Oceniamy, że w kolejnych latach nastąpi odwrócenie trendu spowolnienia wzrostu i wzrost rynku przyspieszy" - powiedział.
Oprócz inwestycji w nowe sklepy Rossmann rozbudowuje swoje centra logistyczne. W przyszłym roku do 50 tys. mkw zwiększy się powierzchnia centralnego magazynu logistycznego w Łodzi, firma otworzy też takie centrum o powierzchni 20 tys. mkw w Grudziądzu. W 2014 roku centrum logistyczne o powierzchni 20 tys. mkw ma powstać w Pyskowicach.

Obecnie Rossmann w Polsce zatrudnia 7600 pracowników. W ofercie firmy jest 10 tys. towarów, w tym marek własnych, ale spółka chce zwiększyć swój asortyment do około 17 tys. produktów.

Udziałowcami polskiego Rossmanna są Dirk Rossmann GmbH i międzynarodowy operator sieci detalicznych AS Watson Group (po 50 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rossmann RSS ALERT    /    sieć sprzedaży RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.241.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!