Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes sieci Ruch: Chcemy zarabiać na logistyce i usługach na rynku e-commerce

Powrót Ruchu na rynek książek, jak również dostarczanie przez firmę paczek zapowiedział w rozmowie z serwisem biznes.onet.pl Igor Chalupec, prezes Ruch SA i prezes Icentis.

Prezes sieci Ruch: Chcemy zarabiać na logistyce i usługach na rynku e-commerce
Igor Chalupec, prezes Ruch SA

Autor: biznes.onet.pl
Data: 05-09-2013, 16:34

- Rynek na którym działa Ruch przechodzi bardzo poważną transformację i nie możemy na nią być obojętni. Ta transformacja to przede wszystkim gwałtowny spadek prasy drukowanej, ale również spadek sprzedaży papierosów, jak i kurczący się biznes biletów. My musimy w to miejsce wejsć z zupełnie nową ofertą - powiedział Chalupec.

- Musimy wykorzystać dwie podstawowe silne strony Ruchu, sieć i logistykę, do tego, żeby świadczyć zupełnie nowe usługi. Chcemy naszą logistykę, która do tej pory służyła do przewozu towarów, przekształcić w centrum zysku. Chcemy świadczyć usługi logistyczne i stać się firmą logistyczną z prawdziwego zdarzenia, działającą głównie na rynku e-commerce - mówi prezes spółki.

Chalupec zapowiada rówineż wejście na rynek książek. - Jest on inny, niż rynek prasy. Jest dosyć stabilny, a w niektórych fragmentach wręcz rozwojowy. Chcemy na ten rynek powrócić. Oczywiście wszystko będzie dostosowane do skali naszego działania. Nie należy się spodziewać, że Ruch będzie dostarczał np. telewizory - komentuje prezes spółki.

- Testowaliśmy już dostarczanie paczek. Rok temu uruchomiliśmy projekt testowy "Paczka w Ruchu" i wnioski z tej fazy testowej mamy już wyciągnięte. Przygotowujemy się do wdrożenia operacyjnego - powiedział prezes Ruchu. Ta funkcjonalność ma być dostępna już na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Igor Chalupec RSS ALERT    /    Ruch SA RSS ALERT    /    prasa RSS ALERT    /    książki RSS ALERT

KOMENTARZE (12)

  • Made in China 2013-09-06 14:49:16
    Zbudować sieć większych salonów na wzór Empiku , który praktycznie nie ma konkurencji. Dodać przesyłki kurierskie, we współpracy ze stronami internetowymi. (Jeśli będą moce przerobowe dodać np. punkt tanich opłat ). Salony otwierać w miastach 20.000 mieszkańców, tam brakuje takiego nowoczesnego konceptu. Szkoda by było, aby marka RUCH w przyszłości kojarzyła się tylko z kioskami jeżeli może przejść fajną metamorfozę.
  • do Made in China 2013-09-10 12:43:28
    @Made in China: nawet nie wiesz jak ciezko jest dostac w necie dobry podrecznik o podstawach fotografii (potrzebowalam dla corki). Masakra, na allegro nie bylo, przeszukalam google znalazlam dopiero na dobre.pl
  • sprzedawca w amerykańskim RUCH 2013-10-06 14:21:23
    ale również spadek sprzedaży papierosów, jak i kurczący się biznes biletów." Na zakup jednych i drugich nie macie pieniędzy, z czym wy chcecie startowac do ludzi? jaki biznes przesyłek? a kto za to zapłaci? Książki? chyba żart, dzisiaj ludzie praktycznie nie kupuja książek bo ich na to nie stać. Nie każdy zarabia jak prezes Ruchu będący jednocześnie przewodniczącym rady nadzorczej Ruchu. Sa,m siebie kontroluje :D ubaw po pachy tylko mróweczkom w kioskach nie do śmiechu. A zapomniałam jeszcze o kaście KSów, szczególnie tych z odzysku z Orlenu. Ludzie po pwapierosy i bilety przyjdą zawsze a po książkę to my widzimy jak przychodzą, gdy kosztuje 0,99 albo 4,99 a potem to już tylko gorzej. I tak jest ze wszystkim. Tylko laik z drugiej strony lady myśli ze życie sprzedawcy w kiosku to bajka. A ile pan prezes proponuje za tą usługę ajentowi??? 0,2% jak za sprzedaż biletów,papierosów i doładowań? Sam stań chociaż 2 dni od rana do wieczora a potem się wymądrzaj prezesie. Ciekawe z czego zapłacicie czynsz za siedzibe na Chłodnej gdy wam już wszyscy ajenci uciekna a budynków po byłym, polskim RUCHu nikt nie chce kupować. Może utworzycie kolejkne spółki córki? gdzie w jednej XZ będzie prezesem a w drugiej wice po to żeby w trzeciej być członkiem zarządu. Ciekawi jesteśmy kiedy w to wszystko wkroczy CBŚ z CBA i resztą urzędów kontrolujacych
  • Bożena 2013-10-06 16:51:46
    Panie Prezesie albo pan nie wie albo nie chce wiedzieć dlaczego spadła sprzedaż np. papierosów czy biletów proszę zapytać ajentów jak wyglądają cotygodniowe dostawy po jednym pakiecie niektórych marek śladowe ilości biletów o innym towarze nie wspomnę bo nie ma żadnej ciekawej oferty poza batonami które są dostarczane do kiosków w hurtowych ilościach i tak wygląda cudowna dostawa. Firma Ruch zmarnowała pieniądze na cudowne systemy kasowe, obecny system nie nadaje się do użytku a ta cudowna Paczka w Ruchu nawet tego nie potraficie zrobić porządnie. Firma wydaje na pensje KS którzy w większości nic nie robią.Obudźcie się panowie bo z tej Firmy nie zostanie nic z taką polityką zarządzania.W moim mieście jak zaczynałam współpracę z tą firmą było około 20 kiosków teraz jest aż 5.Super,brawo.
  • Czemóżtoniejestemzorlenu 2013-10-06 17:06:14
    Trudno żeby się nie kurczyła sprzedaż papierosów i biletów. Jak się ma dostawy z doskoku, to klient znajduje innego sprzedawcę. Najczęściej tego, który odszedł od Ruch i zaczął handlować tym, czego Ruch nie dostarcza. Paczka w Ruchu, to faktycznie sukces :D :D :D Żeby budować coś nowego, trzeba mieć kasę. A Ruch nie ma kasy na bilety, papierosy, z ajentów już też za wiele nie wyciśnie. Te śmieszne komunikaty o niewpłaconym utargu. Co to jest? Konflikt z Lotto? Też kasa. Logistyka? O tak! Kierowcy od prasy robią za firmę oczyszczania miasta, oczywiście za darmo. Ja bym chętnie zatrudniła prezesa do robienia lemoniady. On chyba nawet ze skórki cytrynowej sok wyciśnie. A jak nie, to pięknie o tym opowie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.11.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!