Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Prezes SPAR: Pracujemy nad konceptem "food to go". Wkrótce ruszymy z testami

- Za 2-3 miesiące projekt "food to go" przetestujemy w dwóch lokalizacjach - zdradza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wojciech Bystroń, prezes zarządu Spar Polska.

Prezes SPAR: Pracujemy nad konceptem
Wojciech Bystroń, prezes zarządu Spar Polska

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 15-04-2011, 14:54
SPAR Polska korzysta z rozwiązań przetestowanych już w zagranicznej centrali, czy jakiś nowy koncept może się wkrótce pojawić w Polsce?

- SPAR International jest dla nas bardzo pomocny, jeśli chodzi o kreowanie i wdrażanie pewnych rozwiązań. Jednak każda organizacja krajowa wypracowuje własny schemat funkcjonowania. Korzystając z doświadczeń Irlandii, Wielkiej Brytanii, Austrii, a nawet RPA, dostosowujemy je do naszych warunków.

Tak jest właśnie z projektem, nad którym aktualnie pracujemy, czyli „food to go". Nie będzie on bezpośrednim przełożeniem z innego rynku na polski, tylko koncepcją odpowiednio zaadaptowaną na potrzeby klientów kraju znad Wisły: z naszymi potrawami, poziomem cenowym. Skonstruowaną tak, by ją dopasować do różnej wielkości sklepów.

Jak to ma wyglądać?

„Food to go" zaczyna się od kanapki, ale asortyment można rozwinąć do kilkudziesięciu produktów, a w poszczególnych lokalizacjach bazować na tej części, która najlepiej się sprawdzi. Przykładowo w Irlandii funkcjonują sklepy, które można pomylić z restauracją, jak i formaty zbliżone do naszych - z kącikiem kawowym oraz niewielką częścią „food to go" i zdecydowaną przewagą części spożywczo-chemicznej.

Jaką powierzchnię ma zająć część gastronomiczna i jakie są prognozy dotyczące jej obrotów?

- Będzie to uzależnione od lokalizacji. W Irlandii jeden ze wizytowanych przez nas sklepów o powierzchni 180 mkw. był w większości przeznaczony na gastronomię, a dania na wynos generowały 90 proc. obrotu. Były też takie placówki, gdzie przychody z działu „food to go" wynosiły około 15-20 procent ich sprzedaży W SPAR w Rosji supermarkety robią 20-30 proc. obrotów na daniach na wynos, a trzeba zaznaczyć, że marża na takich produktach jest wysoka.

Na jakim etapie jest projekt?

Aktualnie dostosowujemy ten projekt do potrzeb rodzimego rynku, tak by w różnych lokalizacjach osiągnąć zamierzony efekt. Za 2-3 miesiące przetestujemy go w dwóch lokalizacjach, w jednej z nich część ta zajmie 60 mkw. Prawdopodobnie po około czterech miesiącach przeniesiemy testy do innych sklepów. Część z daniami na wynos to w tej chwili jedyna droga, żeby podnieść marżę sklepów. Nie da się już kupować dużo taniej a duża konkurencja dyskontów nie pozwala na stosowanie wyższych marż.

Cały wywiad z prezesem zarządu sieci Spar Polska już wkrótce w serwisie portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Bystroń RSS ALERT    /    SPAR RSS ALERT    /    supermarkety SPAR RSS ALERT    /    sklepy SPAR RSS ALERT    /    food to go RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jaga 2011-04-17 08:43:07
    jeszcze nie słyszałem aby jakiś projekt wyszedł , za którym stoi Bac-Pol.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.58.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!