Prezes Tesco na Europę Środkową: Uruchomiliśmy platformę dla dostawców
Podczas tegorocznej środkowoeuropejskiej konferencji dla dostawców, Tesco ogłosiło sukces nowej platformy komunikacyjnej – Supplier Network. Teraz dostawcy z Czech, Polski, Słowacji i Węgier mają dostęp do interaktywnej platformy, która pozwala na bezpośredni kontakt i wymianę doświadczeń. Tesco poinformowało też o nowych sposobach wsparcia dostawców w walce z marnowaniem żywności.

Podczas konferencji dla dostawców na Węgrzech Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową zapewnił, że firma jest skoncentrowana na wsparciu walki z marnowaniem żywności i nowych sposobach wykorzystania nieperfekcyjnych produktów. Firma ogłosiła gotowość do wsparcia producentów w zagospodarowaniu ponadplanowych lub nieidealnych zbiorów warzyw i owoców poprzez program „Perfectly Imperfect”. Tesco także zaprosiło dostawców do udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, której celem jest wsparcie osób potrzebujących.
„W Tesco nie tracimy czasu na marnowanie i jesteśmy skoncentrowani na zredukowaniu marnowanej żywności w całym łańcuchu dostaw. Jako jedna z największych sieci handlowych na świecie mamy do odegrania bardzo znaczącą rolę w walce z marnowaniem żywności, podchodzimy do tego zadania bardzo poważnie. Cieszymy się, że dostawcy chętnie włączają się w te przedsięwzięcia. Już wkrótce klienci w wybranych polskich sklepach znajdą zupełnie nowy produkt - nieidealną sałatę lodową” – mówi Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową.
Firma poinformowała także o udanym starcie platformy dla dostawców. Głównym celem wprowadzenia ulepszonej wersji platformy była poprawa współpracy, innowacji i zrównoważonego rozwoju wśród dostawców Tesco w Europie Środkowej i na całym świecie. Teraz wszyscy użytkownicy platformy mogą kontaktować się z zespołami Tesco oraz innymi dostawcami i uczyć się od siebie nawzajem.
„Po 2 miesiącach od uruchomienia platformy możemy być naprawdę zadowoleni, że dostawcy w Europie Środkowej chętnie dołączyli do nowej sieci i z niej korzystają. To wspaniały rezultat naszej pracy zespołowej. Chcemy aby platforma dla dostawców była pomostem do budowania jeszcze lepszych relacji z dostawcami i producentami Tesco, wszystko aby zapewnić klientom produkty jakich oczekują w atrakcyjnych cenach – wyjaśnia Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową.
Ścisła współpraca z dostawcami jest bardzo ważna dla Tesco. W Europie Środkowej firma stworzyła specjalny zespół, którego zadaniem jest ciągłe ulepszanie i rozwijanie komunikacji między partnerami. Teraz, każdego roku dostawcy mogą dołączyć do Środkowoeuropejskiej Konferencji dla Dostawców, za każdym razem organizowanej w innym kraju Europy Środkowej. Tego roku w konferencji uczestniczyło ponad 1500 dostawców z Czech, Polski, Słowacji i Węgier. Aby zawsze być dobrze poinformowanym partnerzy Tesco otrzymują newsletter, a w razie pytań i wątpliwości mogą skorzystać z platformy Supplier Helpline.
