• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Tesco: Na rynku handlowym w Polsce rozegra się walka o przetrwanie, jesteśmy do niej gotowi

Ten rok będzie trudny dla handlu i jednocześnie decydujący o tym, kto na nim pozostanie, a kto z niego wypadnie. - Wygra ten, kto ma dobrą koncepcję rozwoju. Ci, którzy będą chcieli utrzymać status quo, będą tracić - mówi prezes Tesco Polska Ryszard Tomaszewski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
  • Autor: ŁS, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-06-2011, 07:24
Prezes Tesco: Na rynku handlowym w Polsce rozegra się walka o przetrwanie, jesteśmy do niej gotowi
Na fot. prezes Tesco Polska Ryszard Tomaszewski

- Uważam, że ten rok będzie decydujący dla polskiego handlu. Na koniec tego roku po podsumowaniu wyników niektórzy operatorzy podejmą decyzję czy zostać na polskim rynku. Warto tutaj popatrzeć na to, kto obecnie inwestuje na rynku, a kto tego nie robi, czyli nie buduje nowych własnych obiektów, a starszych nie remontuje - mówi Ryszard Tomaszewski.

- Gdy generalnie spojrzymy na rynek poprzez pryzmat inflacji, wyższe ceny, poprzez rosnące koszty utrzymania itd., to będzie trudny rok dla handlu i ostrej walki konkurencyjnej. Wygra ten kto ma dobrą koncepcje rozwoju, jest obecny w dobrym formacie i tu przykładem są sieci dyskontowe. Ci, którzy nie mają koncepcji rozwoju lub próbują utrzymać status quo będą tracić - dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego, obecny rok może być lepszy dla Tesco, choć trudny dla całej branży handlowej w Polsce. - Otworzymy dużo więcej powierzchni nowej, dużo remontujemy - mówi.

Jego zdaniem, należy inwestować w kryzysie, kiedy konkurencja nic nie robi. Z dwóch powodów, po pierwsze pewne inwestycje można wykonać dużo taniej, po drugie w sytuacji kryzysowej o wiele łatwiej odebrać rynek innym firmom.

- Nawet jeżeli rynek nie będzie rósł, tak jak w latach poprzednich to jestem w stanie dzięki remodelingowi ściągnąć do siebie klientów innych sieci. Dobrym przykładem jest np. sklep w Poznaniu, który w ciągu ostatnich 12 lat działania był trzy, czy cztery razy bardzo mocno uderzany przez konkurencję. W tym czasie otworzyły się m.in. Real, Carrefour, Kaufland, które zabrały część klientów i pieniędzy, które były na tamtejszym rynku. Kiedy więc robię coś nowego to mam szansę część pieniędzy, które straciłem na tym rynku przez 12 lat zabrać z powrotem - tłumaczy Ryszard Tomaszewski.

- Istotne jest to, abym tych klientów, którzy wrócą zatrzymał u siebie na stałe. To pomoże mi wyeliminować konkurencję, a być może nawet zmusić ją aby z rezygnowała z walki z Tesco, o ten fragment rynku - dodaje.

Prezes poinformował także, że Tesco Polska jest otwarta na rozmowy o akwizycjach, z firmami operującymi w różnych formatach. Rozważy każdą okazję akwizycyjna.

Prezes Tesco Polska uważa, że kto w ciągu czterech-pięciu lat nie zdobędzie dobrej pozycji, co oznacza zdobycie 10-15 proc. rynku - ten nie przetrwa na rynku handlowym w Polsce.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!