• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Tesco: Sztywne marże dla sieci to rozwiązanie rodem z socjalizmu

We Francji padł pomysł, aby utemperować duże sklepy i narzucić im sztywne marże. Podobne rozwiązanie analizuje nasze Ministerstwo Rolnictwa. Tak aby markety nie mogły wyzyskiwać dostawców - podaje Gazeta Wyborcza. - Wolałbym nie rozmawiać o rozwiązaniach rodem z epoki socjalizmu - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 23-03-2009, 09:03

- W Polsce testowaliśmy już gospodarkę centralnie regulowaną i wszyscy wiemy, do czego to doprowadziło. Wierzę w wolny rynek i konkurencję. Wolę, aby o wyborze sklepu decydował klient, a nie urzędnik. Krytycy naszej branży widzą tylko klientów zostawiających pieniądze w kasie. A nie widzą, jakie są koszty sieci. Na przykład, że 1/3 marży to koszty płac prawie 28 tys. pracowników Tesco - mówi w wywiadzie z Gazetą Wyborczą prezes Tesco.

- Dostawcy zawsze narzekają, że sieci są trudnym partnerem. Tylko proszę spojrzeć na to z drugiej strony. Mogę wymienić przykłady firm, które dzięki zamówieniom od Tesco przeszły długą drogę - od małego rodzinnego biznesu do liczącej się na rynku firmy. Poza tym w przypadku marki własnej czy marek produkowanych wyłącznie dla Tesco to my bierzemy na siebie całe ryzyko. Producent nie musi mieć magazynu, reklamy telewizyjnej ani działu marketingu, bo cały towar bierze od niego nasza firma. I my go mamy sprzedać.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Taki dostawca nie musi więc zarabiać złotówki na produkcie, wystarczy mu tylko kilkadziesiąt groszy. Tesco zapewnia mu odpowiedni obrót, by mógł się rozwijać. Ale to nie my jesteśmy końcowym odbiorcą ich towarów - to klient decyduje, co chce kupić. To potrzeby klienta wymuszają oszczędność kosztów, innowacje, nowe technologie itp. Cały czas mamy większąą kolejkę chętnych do współpracy niż tych, którzy narzekają.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Wolny rynek 2009-03-23 11:05:43

    Do prezesa Tesco - boisz się że nie będzie już legalnych haraczy, a dostawcy będą na równi negocjować warunki współpracy. Nie mów o kosztach związanych z zatrudnianiem pracowników bo powinienieś każdemu z nich płacić conajmniej dwa razy więcej. No i oczywiście zapłać podatki w Polsce to dopiero otworzą ci się oczy. Że czas haraczy i wyzysku polskich pracowników dobiega końca. Wiara w wolny rynek i konkurencyjność polega na zbieraniu haraczy od dostawców ??? Kto nie płaci ten w Tesco nie sprzedaje.

    Odpowiedz
  • s 2009-03-23 13:40:15

    śmiem zauważyć, że przedmówca bredzi. 1) jak dostawca ma firmę o porównywalnej skali do Tesco (np. Coca Cola) to może negocjować jak równy z równym. jak takiej skali nie ma - zapraszam do inwazji na krajowe bazary. 2) skoro proponujesz nieracjonalne, niemożliwe rozwiązania ekonomiczne, to lepiej w ogóle się nie odzywaj.

    Odpowiedz
  • che 2009-03-23 14:42:38

    Przyjdzie rewolucja i spłoną markety Tesco (mimo że czerwone)!

    Odpowiedz
  • jarton 2009-03-23 16:00:16

    Już dawno producenci powinni się zrzeszyć i nie dawać się tak bić po dupie dużym sieciom , opłata za półkę ,długie terminy płatności,produkowanie chłamu dla obniżenia ceny na półce co psuje markę własnę producenta,zwroty zniszczonego czy przeterminowanego towaru .Wydaje mi sie , że wystarczyłoby , żeby kilku producentów postawiło swoje warunki i sieć zmięknie. Bo klient przyjdzie i jeśli nie kupi tu to pójdzie tam gdzie ten produkt będzie , a koszty utrzymania sklepu zostaną, góra miesiąc lub dwa i albo się złamią albo zaczną handlować węglem

    Odpowiedz
  • ryśki to fajne chłopy 2009-03-25 18:55:29

    Pan Rysiu to już całkiem odleciał, po przeczytaniu jego wywiadu w GW jestem pewien, że coś z nim jest nie halo.Lepiej by zadbał o pełne półki, a nie bredził w mediach. żenua

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!