Prezes UOKiK wyraził zgodę dotyczącą koncentracji sklepów na lotniskach
- Autor: PAP
- Data: 16-05-2017, 14:24

Przejmujący przedsiębiorca, czyli Lagardere Duty Free, należy do grupy kapitałowej Lagardere, której spółki działają m.in. branżach: wydawniczej, medialnej, reklamowej. Posiada sklepy na 12 polskich lotniskach.
Inflight Service Poland jest właścicielem placówek handlowych w porcie lotniczym Warszawa-Modlin.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Przeprowadzone postępowanie wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Obaj przedsiębiorcy prowadzą działalność przede wszystkim w zakresie detalicznej sprzedaży towarów na lotniskach. Zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem urząd przyjął, że rynek geograficzny dla tego rodzaju działalności jest ograniczony do poszczególnych portów lotniczych. Oznacza to, że rywalizacja pomiędzy właścicielami sklepów odbywa się w obrębie jednego lotniska. Ponieważ przejmowana spółka działa na lotnisku gdzie nie jest obecna grupa Lagardere - koncentracja nie doprowadzi do zmiany struktury rynku i ograniczenia konkurencji - poinformował UOKiK w komunikacie.
Urząd podkreślił, że zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
Decyzje wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli transakcja nie zostanie dokonana w terminie 2 lat od ich wydania.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Powierzchnia handlowa rośnie. Zyskują obiekty convenience
-
Czesi chętnie robią w Polsce zakupy. "Każda wizyta to oszczędność"
-
Drożyzna zmienia zachowania zakupowe. Czy oszczędzamy na żywności?
-
Polacy nie znają dobrze ukraińskich marek. Jednak chcą je kupować
-
Atrium w I półroczu 2022 roku: 50 nowych sklepów
-
Holandia: Ceny w sklepach wzrosły o prawie jedną piątą
-
Kto cierpi przez zakaz handlu w niedzielę?
-
Puste półki w sklepach w Belgii. Co jest przyczyną takiego stanu?
-
Intenson zwiększa przychody z kanału online
-
Spadek nastrojów w handlu. Konsumenci płacą coraz więcej za zakupy
komentarze (0)