Prezes Żabki: Wdrażamy projekt "sklepy jutra" wspierany przez sztuczną inteligencję
Sieć handlowa Żabka wdraża nowy format sklepów - nazywany "sklepy jutra", obejmujący różne rozwiązania technologiczne, które pozwalają zarówno w sieci handlowej, jak i poszczególnych punktach sprzedaży zoptymalizować i zautomatyzować procesy. Partnerem projektu jest Microsoft i 10 spośród jej firm partnerskich.

„Sklep jutra” to wizja firmy Żabka dotycząca rozwoju swojej sieci handlowej, która łączy różnorodne rozwiązania technologiczne. Projekt wykorzystuje szereg rozwiązań, które dotyczą zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów i doświadczenia klienta. Koncepcja zakłada również aktywne wykorzystanie sztucznej inteligencji, która priorytetyzuje informacje i wybiera odpowiedni przekaz według miejsca czy oczekiwań nabywcy. W rezultacie klient znajdzie w sklepie produkt, którego potrzebuje i kupi go w sposób dla siebie najwygodniejszy, w dowolnym kanale.
- Nasza współpraca z firmą Microsoft to kolejny krok w stronę zwiększenia satysfakcji klientów, którzy cenią Żabkę za bliskość, dostępność i wygodę zakupów. Projekt „sklepu jutra” pokazuje jak nowoczesne rozwiązania mogą realnie poprawić komfort codziennego życia. To dla nas szczególny moment - prezentacja konceptu łączy się z dwudziestoleciem obecności Żabki na polskim rynku, gdzie osiągnęła sukces i stała się atrakcyjnym partnerem dla globalnych liderów - powiedział Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska sp. z o.o.
Obsługa każdego klienta w sposób spersonalizowany wymaga przetwarzania gigantycznych ilości danych, co jest możliwe tylko dzięki olbrzymiej mocy obliczeniowej dostępnej w chmurze Microsoft Azure oraz systemom zaawansowanej analityki do łączenia różnych informacji - dotyczących poprzednich zakupów, geolokalizacji, czy akurat dostępnych produktów i promocji. Dzięki temu aplikacja mobilna Żabki będzie pełnić funkcję nie tylko programu lojalnościowego, ale także kanału komunikacji z klientami 5.0. Każdy z nich otrzymuje zindywidualizowaną ofertę w konkretnym momencie i miejscu.
Kiedy klient, zachęcony jakąś ciekawą promocją w Żabce tuż za rogiem dotrze do sklepu, przywitają go witryny, które informują o najbardziej adekwatnych w danym momencie produktach. Kiedy jest zimno zachęcają do wypicia ciepłej kawy, kiedy się ociepli prezentują napoje chłodzące, a kiedy w pobliżu odbywa się mecz, zachęcają do kupienia przekąsek kibica. Jest to możliwe dzięki systemowi wykorzystującemu mechanizmy sztucznej inteligencji, który w odpowiedni sposób interpretuje dane z różnych źródeł - na przykład o pogodzie, o porze dnia, o wydarzeniach w okolicy czy szczególnych datach. Całość działa w czasie rzeczywistym i nie wymaga ręcznego sterowania – to sztuczna inteligencja priorytetyzuje te informacje i wybiera najbardziej odpowiedni przekaz dla danego miejsca.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.