Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Producenci muszą wykazać dużą kreatywność w segmencie produktów dla dzieci

Rodziny z dziećmi są jedną z najważniejszych grup konsumentów w odniesieniu do różnych produktów spożywczych, a producenci muszą wykazywać się dużą kreatywnością w segmencie produktów dla dzieci – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk sektora żywności i napojów z firmy analitycznej Mintel.

Producenci muszą wykazać dużą kreatywność w segmencie produktów dla dzieci
Rodziny z dziećmi są jedną z najważniejszych grup konsumentów w odniesieniu do różnych produktów spożywczych fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 04-03-2016, 11:22

Producenci powszechnie stosują różnego typu innowacje dotyczące smaków, projektów opakowań oraz kształtów po to, by przyciągnąć uwagę młodszych konsumentów.

- Rodziny z dziećmi są jedną z najważniejszych grup konsumentów w odniesieniu do różnych produktów spożywczych, poczynając od wyrobów mlecznych, napojów owocowych, słodyczy czekoladowych, przekąsek, wyrobów piekarniczych, płatków śniadaniowych, a kończąc na przemyśle cukierniczym oraz gumach do żucia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk sektora żywności i napojów z firmy analitycznej Mintel.

- Najbardziej powszechne strategie wykorzystywane podczas wprowadzania na rynek nowych produktów przeznaczonych dla dzieci obejmują projektowanie zabawnych i kolorowych opakowań, często przedstawiających postacie ze znanych bajek lub fikcyjnych bohaterów; nowe, ekscytujące smaki oraz kształty produktów - dodaje.

- Producenci muszą się wykazywać niemałą kreatywnością, ponieważ dzieci to wymagający konsumenci, otwarci na zmiany i innowacje – mówi również analityk Mintela.

Producenci muszą jednak spieszyć się z pomysłami i jak najlepiej wykorzystać ten rynek teraz, bo polskie społeczeństwo coraz bardziej starzeje się i za kilkanaście lat rynek małego konsumenta zacznie się kurczyć.  

Polska jest bowiem najszybciej starzejącym się krajem Unii Europejskiej. Do 2035 roku osoby w wieku 65 lat i więcej będą stanowić około jednej czwartej ludności naszego kraju.

Udział dzieci i młodzieży w ogólnej populacji naszego kraju maleje nieprzerwanie od lat 90-tych ubiegłego wieku. W latach 1980-1990 dzieci i młodzież do 17 lat stanowiły prawie 30 proc. społeczeństwa; na początku tego wieku - już tylko niecałe 25 proc. Z danych GUS na koniec 2014 roku wynika, że ponad 18 proc. Polaków (6 mln 943 tys.) to dzieci i młodzież do 17. roku życia.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

produkty dla dzieci i niemowląt RSS ALERT    /    rynek produktów dla dzieci RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!