Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Producenci zaczynają na powrót dostrzegać potencjał handlu tradycyjnego

Zdaniem Krzysztofa Kowalnika, właściciela sieci PSH Promyk duzi producenci FMCG na powrót zwracają się z korzystną ofertą do sklepów handlu tradycyjnego. - Przez długi czas ta współpraca była naprawdę utrudniona, bo produceni za swoich partnerów uważali tylko przedstawicieli handlu nowoczesnego. Teraz obserwujemy powrót do normalnych relacji - mówi Krzysztof Kowalnik.

Producenci zaczynają na powrót dostrzegać potencjał handlu tradycyjnego

Autor: dlahandlu.pl
Data: 18-02-2010, 19:27

Jego zdaniem wpływ na taką sytuację miała rosnąca przez lata pozycja handu nowoczesnego. Okazało się jednak, że kanał ten do granic możliwości chce swoją przewagę i dyktuje producentom bardzo wyśrubowane normy.

- Dla nas kończyło się to tym, że musieliśmy kupować towary po takich cenach, po jakich hipermarkety sprzedają je klientom - mówi Krzysztof Kowalnik.

Teraz, gdy producenci zostali zmęczeni opłatami półkowymi w sieciach handlowych starają się wrócić do partnerskiej współpracy z sieciami sklepów tradycyjnych. - Obserwuje pozytywne zachowania dużych partnerów, dostawców Coca-Coli, Żywca, Wedla, którzy chcą budować u nas szerszą ekspozycję, bardziej dbają o swoją promocję, stosują zachęty dla klientów i sprzedawców. To wszystko powoduje, że z powrotem jesteśmy w stanie konkurować z dużymi sklepami - dodaje Krzysztof Kowalnik.

W jego opinii producenci przekonali się, że choć handel tradycyjny jest bardziej rozdrobniony to nadal stanowi poważną siłę, bo odpowiada za 60 proc. sprzedaży żywności. Wcześniej jego zdaniem producenci takie same warunki stawiali sklepom, które robią 200 tys. obrotu, jak i tym, które mają 2 mln sprzedaży.

Polska Sieć Handlowa Promyk skupia 65 małych, głównie wiejskich sklepów wwojewództwie świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim oraz w południowejczęści województwa mazowieckiego. Członkowie sieci funkcjonują w oparciu o umowę partnerską, ale uczestnictwo w grupie jest bezpłatne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (3)

  • Szerszeń 2010-02-18 21:35:51
    A ja bym tych Wielkich zagranicznych cwaniaków kopnął w dupę. Jak było dobrze to ich nie było , jak się pogorszyło to sobie o małych i średnich firmach polskich przypomnieli. Ciekawę kiedy znowu nas oleją?
  • olisadebe 2010-02-19 09:46:13
    A ja wole kopnąć w dupę drobnych polskich cwaniaczków, handlujących na wyśrubowanych marżach i wysokich cenach zakupu. Dlaczego niby miałbym kupować drożej w tradycyjnym sklepiku, gdy mogę taniej w markecie.
  • Witek 2010-02-19 10:21:09
    Bo tu masz bliżej... jeśli doliczysz koszty dojazdu to okażę się iz za kg marchwi, pietruszki czy pół chleba nie opłaca się tracić pół godziny czasu i paliwo. Kupujesz więc najbliżej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!