Producenci żywności mają dość sieci handlowych i stawiają na własne sklepy
Wielu producentów żywności narzeka, że sieci handlowe dyktują niemoralne warunki cenowe oraz terminy płatności za dostarczony towar. Dlatego coraz więcej producentów planuje sprzedawać swój asortyment poprzez własne sklepy. W tym roku może powstać nawet 100 takich lokali - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Rozwój firmowych sklepów planują producenci z branży mięsnej oraz mleczarskiej. Zdaniem ekspertów te sektory podlegają największym naciskom ze strony sieci. W tym roku ma przybyć 15-20 nowych delikatesów mięsnych u Rzeźnika, które rozwija PMB.
Jak czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej dalsze plany rozwoju własnej sieci sklepów ma też Mlekovita, która ma w sieci już 42 placówki. Firma planuje intensywną ekspansję sklepów, dlatego zdecydowała się na otwieranie również lokali franczyzowych.
Zakłady Mięsne Sobkowiak, które ze względu na trudne warunki współpracy z sieciami nie zdecydowały się do nich wejść i postawiły na sprzedaż wyłącznie we własnych sklepach. Obecnie firma prowadzi 160 sklepów,a w tym roku jest plan otwarcia kolejnych 10 - informuje Dziennik Gazeta Prawna.
Producenci żywności decydują się na inwestowanie we własne sklepy również dla poprawy wizerunku. Producent słodyczy Wawel przyznaje, że otwierając salony chce przybliżyć konsumentom ofertę i zwiększyć rozpoznawalność marki.
