Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Produkty BIO są coraz ważniejsze dla sieci handlowych

W latach 2018-2019 liczba promocji art. BIO w gazetkach zwiększyła się o ok. 830%. Największy wzrost wystąpił w dyskontach i wyniósł przeszło 2300%. Supermarkety i hurtownie też zanotowały duży skok – odpowiednio o ponad 1300% i 1200%. Sieci convenience miały zwyżkę o 800%, cash&carry – o 725%, a hipermarkety – o 660%. Z kolei sama powierzchnia promocyjna tego typu artykułów poszerzyła się o 96%. Pod tym względem najbardziej poszły w górę dyskonty – o 1000%, a najmniej hipermarkety – tylko o 35%.

Produkty BIO są coraz ważniejsze dla sieci handlowych
Żywność bio staje się coraz ważniejsza dla sklepów spożywczych; fot. materiały prasowe

Autor: mondaynews.pl
Data: 03-02-2020, 08:26

Analiza międzynarodowej firmy Hiper-Com Poland i aplikacji Zdrowe Zakupy wykazała, że w ostatnich dwóch latach sieci handlowe zwiększyły liczbę promocji produktów BIO aż o 826%. Eksperci podkreślają, że rosnąca świadomość konsumentów w zakresie zdrowia i ekologii mocno wpływa na strategię produktową sieci oraz samych producentów. I z całą pewnością nie jest to tylko chwilowa tendencja.

– Promocja produktów BIO daje nie tylko bardzo pozytywny efekt wizerunkowy, ale może też pomóc w generowaniu zysków. Nie są to jeszcze znane artykuły i mocne marki. Konsumentom trudno porównywać ceny między poszczególnymi brandami. Jednak kolejne lata pokażą, które sklepy będą utożsamiane przez klientów z artykułami najwyższej jakości. To one przejmą dynamicznie rosnący rynek – mówi Arkadiusz Paprzycki z aplikacji Zdrowe Zakupy.

Największy skok odnotowały dyskonty. Podniosły liczbę promocji aż o 2333%. Jak wyjaśnia Katarzyna Grochowska z Hiper-Com Poland, w ostatnich dwóch latach segment produktów BIO rósł trzykrotnie szybciej niż cały rynek spożywczy. Przy tak dynamicznym rozwoju sieci musiały oferować więcej rabatów na tego typu artykuły, aby utrzymać klientów. Są oni coraz bardziej wymagający, a jednocześnie wciąż patrzą na ceny. Dyskonty promują niedrogą żywność ekologiczną marek własnych. Arkadiusz Paprzycki dodaje też, że te sklepy kreują trendy, za którymi podążają inni gracze.

– Supermarkety, które zwiększyły liczbę promocji o 1340%, mogą stać się główną konkurencją dyskontów. Na trzecim miejscu są hurtownie ze wzrostem na poziomie 1245%. Wynika to z tego, że zaopatrują wiele sklepów detalicznych. Dalej są sieci convenience z przyrostem wynoszącym 800%, a także cash&carry – 725%. Na końcu znalazły się hipermarkety. Zanotowały skok o 660% – wskazuje Katarzyna Grochowska.

W 2019 roku wyraźnie zwiększyła się też powierzchnia promocyjna w gazetkach przeznaczana na produkty BIO, tj. o 96%. Arkadiusz Paprzycki uważa, że jest to głównie związane z budowaniem świadomości. Na rynku pojawia się coraz więcej art. ekologicznych, często marek własnych. I trzeba je przybliżać konsumentom. Przed sieciami handlowymi stoi wyzwanie w zakresie edukacji klientów i czerpania zysków z dostarczania wysokiej jakości towarów.

więcej informacji:

żywność bio RSS ALERT    /    produkty Bio RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!