Analitycy Nielsena w najświeższym raporcie „Global Premiumization Report” przekonują, że segment premium ma się świetnie - rośnie szybciej niż zwykłe produkty i ma wciąż duży potencjał.

Liana Lubel, wiceprezes w Nielsen Innovation Practice mówi, że to nie jednorazowe zakupy pojedynczych wartościowych produktów, ale coraz częściej codzienność wielu konsumentów, którzy poszukują lepszych towarów — z lepszymi parametrami, spełniających ich aspiracje, odpowiadających na ich emocje, a jednocześnie nie obciążających zbytnio budżetu. To dobra okazja dla masowych marek, by wypełnić tę przestrzeń i wprowadzić produkty premium, które wciąż będą cenowo osiągalne dla klientów.

Nielsen na potrzeby badań zdefiniował produkt premium jako taki, którego cena jest co najmniej 20 proc. wyższa od średniej w danej kategorii. Liana Lubel dodaje, że w wielu przypadkach wprowadzenie produktu premium, a do tego innowacyjnego, pomogło przyciągnąć konsumentów. Tak było chociażby z przetworami mleczarskimi w Stanach Zjednoczonych. Ich sprzedaż była w stagnacji, dopóki nie pojawiły się alternatywy dla typowych produktów, np. mleko migdałowe.

Więcej w „Pulsie Biznesu”. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl