• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prognoza pogody tajną bronią Tesco

Precyzyjne prognozy pogody pomagają sieciom detalicznym określić, jakie produkty danego dnia powinny znaleźć się na półkach - podaje wyborcza.biz za "Daily Mail".
  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 16-08-2011, 14:20

Dzięki dokładnej technice prognozowania handlowcy są w stanie określić wpływ wahań temperatury na kupowane produkty. Brytyjska bulwarówka podaje przykład sprzedaży hamburgerów w Tesco, która wzrośnie o 42 proc., jeśli temperatura skoczy do 20-24 stopni Celsjusza - czytamy w wyborczej.biz.

Sieć handlowa przez 15 lat badała zwyczaje swoich klientów. Skok temperatury o 10 stopni oznacza wzrost sprzedaży mięsa na grilla o 300 proc., surówki colesław o 50 proc. i spadek popytu na zielone warzywa o 25 proc.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Michał 2011-08-19 10:38:58

    Każdy producent, dystrybutor, sprzedawca powinien jak najlepiej prognozować sprzedaż swoich produktów. Potrzebne jest do tego odpowiednie oprogramowanie. W systemie Eternia Trend można sprawnie prognozować popyt na tysiące pozycji, także korzystając z danych dodatkowych, jak np. pogoda. Co więcej wiele takich potencjalnie skorelowanych danych, jak codzienne temperatury w przeszłości, są ogólnie dostępne, więc nie potrzebne są wieloletnie badania i pomiary, tylko historia sprzedaży. Każdy może poprawić planowanie. www.prologistica.pl

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!