Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Projekt kodeksu RODO dla branży retail trafił do Prezesa UODO

Branżowy kodeks przetwarzania danych osobowych, stworzony przez grupę ekspercką Polskiej Rady Centrów Handlowych dla sektora handlowego czeka na zatwierdzenie prezesa UODO. To ostatni etap przed jego publikacją. W trakcie wielomiesięcznej pracy udało się wypracować wspólne stanowisko branży centrów handlowych, które zaowocowało stworzeniem dokumentu. Już niedługo stanie się on realnym wsparciem dla biznesu we wdrażaniu efektywnych procedur w zakresie ochrony danych osobowych.


Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 15-07-2020, 08:54

Promowanie najlepszych branżowych praktyk jest jednym z głównych celów Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), dlatego niedługo po wejściu w życie przepisów RODO stowarzyszenie podjęło inicjatywę utworzenia kodeksu branżowego, który stałby się drogowskazem w kwestii właściwego zarządzania danymi osobowymi dla przedsiębiorstw działających w sektorze handlu. Mimo, że rozporządzenie zostało opublikowane dwa lata temu, jego zapisy nadal wzbudzają wiele wątpliwości. Potrzebę opracowania dokumentu uwzględniającego specyfikę branży dostrzegły również same firmy zrzeszone w PRCH. Powołano więc grupę roboczą, która w trakcie wielu miesięcy intensywnych prac stworzyła projekt kodeksu branżowego. Kolejnym etapem były konsultacje społeczne,  a finalnie, w dniu 13 lipca br., projekt trafił na biurko prezesa UODO.

Akceptacja PUODO jest już ostatnim etapem procesu powołania do życia branżowego kodeksu RODO. Dokument nie przekształca przepisów wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE, a doprecyzowuje, jakie wymogi w zakresie ochrony danych osobowych, muszą spełniać podmioty działające na rynku centrów handlowych. Jest to nie tylko praktyczny poradnik objaśniający zawiłości regulacji, ale również narzędzie do budowania zaufania konsumentów na przejrzystych zasadach.

- Cieszę się, że dzięki wspólnemu zaangażowaniu wielu ekspertów udało się doprowadzić prace nad kodeksem do tego momentu. Pragnę podziękować wszystkim zaangażowanym w projekt, zarówno w jego opracowanie merytoryczne, jak i w proces konsultacji społecznych. Składając wniosek o zatwierdzenie kodeksu będziemy monitorować proces jego akceptacji, licząc na szybkie zatwierdzenie - mówi Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.

Patronat merytoryczny nad inicjatywą stworzenia kodeksu objęły kancelaria prawna Domański Zakrzewski Palinka (DZP) oraz firma doradcza DAPR. W przygotowanie dokumentu zaangażowała się PRCH i przedstawiciele właścicieli i zarządców centrów handlowych: Apsys Polska, Atrium Poland Real Estate Management, BNP Paribas Real Estate Poland, Colliers International REMS, EPP, Ingka Centres Polska, Klepierre Management Polska, Mayland Real Estate, Metro Properties, Napollo Retail i Unibail-Rodamco-Westfield.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PRCH RSS ALERT    /    UODO RSS ALERT    /    RODO RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.21.4.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!