Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Przeczytaj cały wywiad z Francois'em Vincentem, dyrektorem ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska

- Staramy się być aktywni i rozmawiamy z kilkoma podmiotami na temat przyłączenia do naszej sieci franczyzowej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

Przeczytaj cały wywiad z Francois'em Vincentem, dyrektorem ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska
Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 05-04-2011, 21:40

Jak przedstawiają się prognozy dla polskiego rynku franczyzy na kolejne lata?

Jesteśmy w okresie ogromnych zmian na rynku franczyzy i otwierającego się jeszcze większego potencjału. Polski rynek wszedł w fazę konsolidacji i większej koncentracji. Przestają obowiązywać stare podziały na handel mały, tradycyjny i zorganizowany, bo w małe formaty handlowe wchodzą wielkie koncerny, obecne dotychczas tylko w handlu nowoczesnym. Można powiedzieć, że rynek jest na skrzyżowaniu, na którym uczestnicy muszą podjąć decyzję, w którą stronę zechcą skierować swój rozwój.

Polski handel wchodzi w II etap rozwoju, pomimo, że zachowuje swoją specyfikę i większy udział handlu osiedlowego w swoich strukturach, to jednocześnie staje się coraz bardziej zorganizowany. Oznacza to, że nie tyle będziemy mieli do czynienia ze słabnącą pozycją handlu niezależnego i malejącą liczbą sklepów, co z rosnącym udziałem małych sklepów zorganizowanych w większe struktury. Małe sklepy convenience nadal będą silne, ich udziały w rynku pozostaną niezmienne, ale będą one zorganizowane w większe struktury.

Rynek staje się coraz bardziej skomplikowany, mnóstwo zjawisk handlowych przenika się i krzyżuje. Ma na to wpływ m.in. kontekst ekonomiczny, gdyż mali handlowcy, którzy dotychczas chcieli pozostać niezależni poszukują dróg wzmocnienia swojego biznesu w ramionach silnego kooperanta. Partnerzy stają się coraz bardziej otwarci na rozmowy, ponieważ utracili atut jakim jest możliwość proponowania niskich cen, których dzisiejsi klienci poszukują. Dzieje się tak dlatego, że rosnąca konkurencja powoduje, że nie wystarczy już prowadzić sklepu osiedlowego blisko miejsca zamieszkania.

Co zaczyna być decydujące w walce rynkowej w segmencie sklepów osiedlowych?

Obecnie sklep osiedlowy musi mieć atrakcyjne ceny, ale także pełny asortyment i wsparcie promocyjne oraz wizerunkowe. Zmieniły się standardy dotyczące prowadzenia sklepu osiedlowego, bo rosną oczekiwania klientów, którzy stają się coraz bardziej wymagający. Operator sklepu musi zapewnić klientom warunki, których oczekują, żeby stać się ulubionym sklepem. Małym handlowcom coraz trudniej te warunki spełniać, dlatego kierują się w stronę zorganizowanych partnerów, większych przedsiębiorstw.

więcej informacji:

Francois Vincent RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • grazyna 2012-07-13 23:09:07
    a w cerrfur expres w tarnowie tylko podwyzki towarow a jak jest promocja n.p schab po12,99zl od11.07.2012 to tylko ogladamy w gazetce chodzi osklep prtzy ul monte cassino pani kierowniczka na kasie kasuje 2 jablka0.5 kg gdy po zaplaceniu poprosilam o zwazenie o,4 kg i pani sie tlumaczy wina wagi zle wazy a gdzie legalizacja czytnik cen nie czynny nie mozna sprawdzic ceny arbuzy pokrojone i zepsute po otwarciu smierdza przecenione towary tylko dla pracownikow gratuluje poprosze o odpis grazyna75411@interia.pl jeszcze jedno mamy karty rodzinki ale szynka na prywatnym stoisku oraz mieso

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.247
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!