Przed Biedronką pracowite półrocze
Referendum strajkowe, flagowy sklep w Warszawie, zmiany na stanowiskach menedżerskich – portal dlahandlu.pl podsumowuje sześć miesięcy br. w Biedronce.

Jeronimo Martins na ten rok przewidziało inwestycję na poziomie 700-750 mln euro m. in. w rozbudowę sieci Biedronka i Hebe. Plany Grupy zakładają powiększenie sieci Biedronka o około 100 sklepów (w 2018 roku otworzono 122 placówki). Baner Hebe wkrótce wystartuje ze sprzedażą online (trwają zaawansowane testy e-sklepu), a Biedronka zwróci się w kierunku mniejszych formatów. Pierwsze „mniejsze” Biedronki mają ruszyć we wrześniu. Ma ich być w sumie około 50. Pod koniec br. w Polsce ma być 3000 Biedronek. Czy sieć wypełni założenia? Na razie tempo otwierania nowych sklepów nie wydaje się być szczególnie imponujące. Sieć otworzyła nie więcej niż 10 nowych placówek. Dyskonter może jednak znacznie przyspieszyć w drugim półroczu, które zdaniem analityków będzie korzystniejsze dla sieci.
Sprzedaż i inwestycje
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Czekając na wyniki za I półrocze br., które Jeronimo Martins opublikuje 25 lipca, przypominamy, że przychody ze sprzedaży w I kwartale br. wyniosły blisko 4,25 mld euro wobec 4,2 mld euro w analogicznym okresie ub.r. (wzrost o 1,1 proc.). Sprzedaż Biedronki w pierwszych trzech miesiącach wyniosła niecałe 2,89 mld euro wobec 2,92 mld euro w I kw. 2018 roku, co oznacza spadek o 0,8 proc. Sprzedaż LfL Biedronki była niższa o 1,1 proc. Biedronka otworzyła w I kwartale br. 8 nowych lokalizacji i zamknęła 6.
Referendum strajkowe
Od stycznia Biedronka zmieniła system premii uznaniowej dla sprzedawców-kasjerów. Uelastyczniono też zasady otrzymywania nagrody za brak nieplanowanych nieobecności. Ponadto, firma zdecydowała o wypłaceniu dodatkowej nagrody dla kierownictwa sklepów oraz regionów w zależności od wyników sklepów.
Więcej na dlahandlu.pl
