Przejęcie Carrefoura dobrą informacją dla polskiego konsumenta
- Autor: AT
- Data: 25-05-2022, 08:00

Carrefour Polska sprzedany
Jak ustaliła redakcja dlahandlu.pl, Carrefour Polska zostanie przejęty przez fundusz Mid Europa Partners. Rozmowy toczyły się od jesieni. Drugim potencjalnym nabywcą był także fundusz nieruchomościowy Griffin Real Estate.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Francuska centrala Grupy Carrefour dementuje te doniesienia - przekazało nam polskie biuro prasowe sieci.
Carrefour w Polsce został wystawiony na sprzedaż rok temu. Jednak wieści o sprzedaży polskiego oddziału po handlowym rynku krążyły od dawna.
Przejęcie Carrefoura dobrą informacją dla polskiego konsumenta?
Katarzyna Konkel, CEO w spółce Omnisense mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że przejęcie Carrefour Polska przez Fundusz Mid Europa Partners to dobra informacja dla polskich konsumentów.
- Nie wiem czy ta informacja się potwierdzi, ale przyznam, że bym się ucieszyła. Formaty i sieci, które stawały się lub są częścią Mid Europa Partners cechują się autentyczną klientocentrycznoscią, innowacje wprowadzają z orientacją na analizę potrzeb lokalnych konsumentów - dodaje.
Dlaczego Carrefour nie trafiał w preferencje polskiego konsumenta?
Ekspertka przyznaje, że Carrefour był kilka lat temu liderem innowacji, jednak wdrażanie tych innowacji było napędzane wizją centrali.
- Mocno skupiało się na kreowaniu rozwiązań przez dostawców technologii i start-upy, niekoniecznie wynikały one zaś z insightów polskich i konsumenckich. Widzieliśmy oczywiście implementacje globalnych trendów takich, jak lokalność czy ekoprodukty, ale jakoś trudniej niż innym sieciom było Carrefourowi trafić w preferencje polskiego konsumenta - ocenia.
Które formaty Carrefoura radziły sobie dobrze?
Konkel wskazuje, że są formaty i lokalizacje, w których sieć radziła sobie wyjątkowo dobrze, blisko liderów kategorii.
- To na przykład formaty Carrefour Express w największych miastach w Polsce, gdzie rozwiązania projektowane centralnie trafiały na bardziej podatny grunt - dodała.
CEO Omnisense podkreśla, że ukochane sieci Polaków często są zagranicznymi sieciami, ale skupiają się na zrozumieniu specyfiki polskich konsumentów.
- Nie oczekują, że klient dojrzeje do rozwiązania, raczej projektują produkty, touch pointy i usługi, które korespondują z aktualnym poziomem kompetencji i oczekiwań konsumentów - mówi.
Fundusz wykorzysta potencjał Carrefoura w Polsce?
Katarzyna Konkel wierzy, że mariaż Carrefoura i Mid Europa Partners może być udany.
- Potencjał lokalizacji Carrefour wsparty nowym podejściem do konsumenta i innowacji, może zaowocować poprawą doświadczeń klientów sieci. W dobie konsolidacji rynku, trudnych warunków makroekonomicznych tylko sieć, która jest blisko swojego lokalnego konsumenta, sprawnie i szybko dostosowuje się do jego preferencji ma szansę utrzymać klientów i pozycję na mapie naszego kraju - podsumowuje.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Mondelez przejmuje. Kupił producenta batonów za 3 mld USD
-
Hipermarkety opuszczą Polskę? "Ten koncept się wypalił" [WYWIAD]
-
Długi weekend: Jak są czynne Carrefour, Kaufland, Intermarche, Żabka i Polomarket?
-
Jan Gaj, Pekao: Widzimy postępujący proces konsolidacji branży spożywczej
-
Dlaczego hipermarkety tracą rynek? "Konsumenci szukają prostszych rozwiązań"
-
Czy koncentracja sektora spożywczego w Polsce przyspieszy? [RAPORT]
-
Duże sieci są w stanie powstrzymać wzrost cen? Robią to na dwa sposoby
-
Czy konsolidacja branży spożywczej przyspieszy?
-
W Carrefourze można oddać do recyklingu kapsułki po kawie
-
Ukraińskie firmy myślą o ekspansji w Polsce. W które obszary rynku celują?
komentarze (1)
Przyczyną klęski Cerrefoura była firma IMS, która agresywnie narzucała klientom reklamy i autoreklamy. Znam ludzi, którzy kupowali w Carrefourze od początku jego obecności w Polsce i przenieśli się do Lidla i Biedronki z tego powodu. Inni mimo posiadania karty lojalnościowej ograniczyli wizyty w sklepach Carrefoura.
Odpowiedz