Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Przez inflację i drożyznę 75 proc. konsumentów zmieniło nawyki zakupowe

  • Autor: oprac. JS
  • Data: 13-09-2022, 11:06
Drastycznie rosnąca inflacja i związany z tym wzrost cen odbija się na wszystkich – począwszy od producentów i przedsiębiorców, aż do końcowych konsumentów. Wg raportu pt. „Centra handlowe ponownie w centrum uwagi klienta?” aż 44 proc. respondentów deklaruje, że w ostatnim czasie ogranicza zakupy, a 75 proc. przyznaje, że zmieniło swoje nawyki zakupowe.
Przez inflację i drożyznę 75 proc. konsumentów zmieniło nawyki zakupowe
Przez rosnąca inflację i drożyznę coraz więcej konsumentów ogranicza swoje zakupy lub zmienia nawyki zakupowe. / fot. materiały prasowe

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zmiana nawyków zakupowych wśród konsumentów

Biorąc pod uwagę dynamiczną sytuację na rynku, Manufaktura zleciła przeprowadzenie badania, w którym respondentów pytano m.in. o aktualne nawyki zakupowe czy wpływ zmian gospodarczych na decyzje konsumenckie. Z raportu podsumowującego wynika, że 40% badanych zakupy robi mniej spontanicznie. Konsumenci coraz uważniej i świadomiej decydują o swoich wydatkach. Czy to jednak oznacza, że rezygnują także z codziennych przyjemności?

Bacznie przyglądamy się nie tylko sytuacji gospodarczej, ale także zachowaniu klientów. Dzięki temu udało nam się zaobserwować kilka ważnych trendów na rynku. Zmniejszyła się np. popularność promocyjnych akcji sezonowych. Innym widocznym trendem jest mniejsze zainteresowanie materiałami budowlanymi i wyposażenia wnętrz. Wynika to oczywiście z ograniczenia liczby przyznawanych kredytów, a także dużego wzrostu ich kosztów. Z kolei rosnącą popularnością wśród nabywców cieszą się np. promocje dotyczące artykułów spożywczych, ale równocześnie zauważamy zwiększone zainteresowanie artykułami luksusowymi, co często w przeszłości było oznaką spowolnienia w gospodarce - wyjaśnia Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!