Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Przy wycenie firm bardziej liczy się efektywność zarządzania, niż jakość jej produktów

Nawet 35,5 proc. może wynieść różnica pomiędzy wyceną przedsiębiorstwa, którego zarząd jest postrzegany jako sprawny, a firmy, której kadra kierownicza nie cieszy się zaufaniem uczestników rynku. Efektywne zarządzanie jest szczególnie ważne w branży dóbr konsumenckich - twierdzi tak 21 proc. analityków przebadanych przez firmę doradczą Deloitte.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 19-04-2012, 10:49

Szczegółowe wyniki analizy zostały zawarte w raporcie „The Leadership Premium: How companies win the confidence of investors".

Badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Deloitte dowodzi, że sprawne zarządzanie firmą ma bezpośredni, wymierny wpływ na ocenę bieżącego i przyszłego sukcesu rynkowego firmy przez analityków, a także na wycenę akcji przedsiębiorstwa. Efektywność mierzona jest zarówno poprzez posiadanie odpowiednich kwalifikacji, jak i cech osobowości, takich jak uczciwość i rzetelność.

Aż 45 proc. analityków finansowych przepytanych przez firmę Deloitte twierdzi, że jednym z głównych kryteriów używanych do oceny sukcesu firmy jest efektywność wyższej kadry kierowniczej. Większe znaczenie przywiązują tylko do ostatnich wyników finansowych (wskazuje na nie 60 proc. respondentów). Sprawność zarządzania postrzegana jest jako czynnik ważniejszy dla sukcesu firmy niż jakość oferowanych przez nią produktów (wskazuje na nią 37 proc.) i wyniki finansowe uzyskiwane w przeszłości (istotne dla 30 proc. badanych).

Z raportu Deloitte wynika, że różnica pomiędzy wartością firmy, która posiada sprawny zarząd a przedsiębiorstwem, którego kadra zarządzająca nie jest postrzegana jako efektywna może wynieść nawet 35,5 proc. Wynika to z faktu, że analitycy podnosili wycenę firmy średnio o 15,7 proc., gdy widzieli że jest sprawnie zarządzana i obniżali średnio o 19,8 proc. gdy zauważali mankamenty w sposobie kierowania. Niektórzy z nich stwierdzali nawet, że wątpliwości dotyczące jakości zarządzania byłyby dla nich wystarczającym powodem do zaniechania inwestowania w firmę.

- Nasza analiza wskazuje, że sprawne zarządzanie i efektywna kadra kierownicza ma duże przełożenie na wartość firmy niezależnie od regionu geograficznego, w którym przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność. Szczególnie istotna jest to kwestia w mniejszych oraz rozwijających się firmach. Wynika to z większego poziomu ryzyka, który towarzyszy biznesowi w jego początkowych stadiach. Wtedy decyzje podejmowane przez wyższą kadrę kierowniczą mają bezpośredni wpływ na kierunek rozwoju firmy. Dodatkowo, na tym etapie brakuje jeszcze ograniczeń proceduralnych charakterystycznych dla dużych instytucji, dlatego decyzje zarządów są zazwyczaj szybko implementowane - mówi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.

więcej informacji:

Magdalena Jończak RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    zarządzanie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!