Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Przyszłość handlu to e-commerce

  • Autor: pr
  • Data: 18-03-2013, 12:50
Strona 2 z 3

Najbardziej powszechnym modelem szybkiej płatności internetowej jest rozwiązanie, w którym operator przelewów jest pośrednikiem pomiędzy kupującym a sprzedającym. Jak pokazało badanie TNS OBOP dla Związku Banków Polskich z 2012 roku, taki bezpośredni przelew, gdzie zlecając klient widzi dane sprzedawcy, jest preferowaną formą dokonywania płatności elektronicznych w Internecie dla 61 proc. polskich internautów. Płatność za pośrednictwem firmy trzeciej wskazywało jako preferowane tylko 6 proc. badanych. - Z perspektywy e-sklepu zaletą takiej bezpośredniości jest, obok szybkości przekazu pieniędzy, możliwość rejestracji i księgowania indywidualnie każdej transakcji (bez potrącania prowizji w trakcie realizowania płatności), co znacznie ułatwia zarządzanie dostawami i zwrotami - wyjaśnia Artur Wojtczuk.

Reklama w Internecie jest wciąż relatywnie tania, a w porównaniu z pozostałymi mediami - wyjątkowo skuteczna. Dla e-sklepu odpowiedni marketing w sieci ma krytyczny wpływ na liczbę klientów i co za tym idzie sukces biznesu. Jednym z nowych, ale coraz bardziej popularnych narzędzi promocji w sieci jest Real-Time-Bidding (RTB). To aukcje o pojedyncze powierzchnie reklamowe w czasie rzeczywistym.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak podkreśla Bartłomiej Ciszewski, dla e-sklepu niezbędna jest, oprócz promocji w formatach reklamowych, obecność w porównywarkach internetowych. - Dla większości polskich sklepów prowizje płacone porównywarkom są podstawowym wydatkiem marketingowym - podkreśla.

Z analizy platformy sklepowej Click Shop wynika, że w 2010 roku w różnego rodzaju porównywarkach było obecnych aż 63 proc. sklepów online. Oznacza to, że aż trzech na pięciu właścicieli wybiera właśnie tę formę promocji. Z drugiej strony sami konsumenci, najczęściej rozpoczynają swoje zakupy w sieci od platform zestawiających ceny, które ułatwiają wybranie najatrakcyjniejszych ofert. W badaniu „Christmas Survey 2012" firmy doradczej Deloitte, aż 95 proc. respondentów z Polski wskazało na wyszukiwarki i porównywarki internetowe jako źródło wiedzy pomocne przy planowaniu świątecznych zakupów.

Handel w Internecie, zaraz po e-bankowości, jest najbardziej zagrożony przechwytywaniem danych. Dlatego tak ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa każdego sklepu internetowego i jego klientów - to jeden z podstawowych obowiązków właścicieli e-sklepów. Pominięcie tej kwestii może kosztować utratę zaufania, a w rezultacie skutkować plajtą i być może również konsekwencjami prawnymi dla nieostrożnego właściciela.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!