Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

PSH Lewiatan rozwinęła się dzięki franczyzie

Jak wskazuje Raport o franczyzie w Polsce przygotowany przez PROFIT system, na rodzimym rynku liczba sieci franczyzowych systematycznie wzrasta. Obecnie jest ich około 1200, z czego zdecydowaną większość tj. osiem na dziesięć stanowią polskie marki. Wraz z rosnącą liczbą dostępnych konceptów biznesowych rośnie również liczba działających w ich ramach sklepów i punktów usługowych – według prognoz dla 2017 r. było ich ok. 74 tys.

PSH Lewiatan rozwinęła się dzięki franczyzie
fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 19-10-2018, 13:54

Rozwój sieci franczyzowych w Polsce zainicjowali zagraniczni operatorzy, najpierw wprowadzając placówki pilotażowe, a następnie oferując swój model polskim przedsiębiorcom. Pierwszy punkt franczyzowy pojawił się w 1994 r. w Bydgoszczy.  W tym samym roku powstała również Polska Sieć Handlowa Lewiatan. Zrzeszeni w niej kupcy nie myśleli wtedy jednak o rozwoju w takim modelu biznesu. Chcieli po prostu chronić swoje interesy przed zagranicznymi sieciami handlowymi, które coraz aktywniej działały na polskim rynku. 

Nazwa marki została zainspirowana międzywojenną organizacją zrzeszeń gospodarczych – Centralnego Związku Polskiego Przemysłu, Górnictwa, Handlu i Finansów – Lewiatan, która reprezentowała polski przemysł wobec władz państwowych i miała ogromny wkład w rozwój kraju. 

Z czasem współpraca poszczególnych kupców w ramach sieci zaczęła przybierać formę franczyzy. Zawierane były umowy o wspólnym prowadzeniu handlu, kolektywnej  logistyce oraz polityce zakupowej. Tym samym zaczęły się tworzyć regionalne struktury organizacji i zostały opracowane jednolite standardy. Wówczas na polskim rynku działało tylko kilkadziesiąt konceptów franczyzowych. 

Obecnie Sieć Handlowa Lewiatan liczy ok. 3200 punktów. Jak informuje sieć, model franczyzowy Lewiatana oferuje szereg korzyści, m.in. około 370 produktów marki własnej, pakiet umów handlowych, dobre warunki współpracy z dystrybutorami, pomoc w aranżacji i wizualizacji sklepu, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz preferencyjne warunki wielu innych umów około biznesowych.

Ponadto, jak podaje sieć, przedsiębiorcy otrzymują szerokie wsparcie marketingowe swojego sklepu, takie jak gazetki promocyjne, akcje plakatowe oraz billboardowe. Mogą także brać udział w specjalistycznych programach szkoleniowych dla franczyzobiorców i pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PSH Lewiatan RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.205.93.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!