• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ptaszyński / PIH na EEC 2018: Dane z kwietnia pokazują spadek sprzedaży w małych sklepach

Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu, podczas debaty Handel w niedziele na Europejskim Kongresie Gospodarczym powiedział, że dysponuje nieoficjalnymi danymi, z których wynika, że w kwietniu w sklepach do 300 mkw. nastąpił spadek sprzedaży względem marca o 4,7 proc. W jego opinii to efekt zakazu handlu w niedziele.
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 17-05-2018, 10:02
Ptaszyński / PIH na EEC 2018: Dane z kwietnia pokazują spadek sprzedaży w małych sklepach
fot. materiały prasowe PTWP

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Pierwsze dane, które mieliśmy po wprowadzeniu niehandlowych niedziel pokazywały, że w marcu wzrost  sprzedaży w sklepach małoformatowych był na poziomie 23 proc. wobec lutego. Jednak jest to głównie wynik Wielkanocy, która była tym roku 1 kwietnia, a zatem wszystkie zakupy wielkanocne przypadły na marzec (rok temu Wielkanoc była zaś w połowie kwietnia). Dodatkowo z danych historycznych wynika, iż w marcu zawsze jest wzrost miesiąc do miesiąca, bo marzec jest dłuższy o 3 dni od lutego. Rok temu było to 16 proc. Z nieoficjalnych danych, które opublikujemy 17 maja wynika, że w kwietniu spadła sprzedaż w sklepach małoformatowych o 4,7 proc. w wartościach bezwzględnych – stwierdził Maciej Ptaszyński podczas debaty „Handel w niedziele”.

Dodatkowo w jego opinii na ograniczeniu handlu w niedziele zyskują dyskonty, które dzięki gigantycznym akcjom reklamowym ściągają do siebie klientów w piątki i soboty. - Mniejszych, uboższych sieci nie stać na takie wydatki reklamowe, więc choć to one miały zyskać na ograniczeniu handlu - w rzeczywistości tracą. Podobnie było na Węgrzech, gdzie duże sieci handlowe agresywnymi kampaniami reklamowymi powiększyły swój udział w rynku kosztem mniejszych podmiotów - powiedział dyrektor PIH.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • sklepikarz do 25lat 2018-05-18 12:17:19

    W marcu, po prostu, były zakupy świąteczne więc obroty były większe. Sytuacja ta powtarza się na wiosnę cyklicznie. Szkoda,że PIH tego nie widzi

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!