Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Rafał Krauze, Territory Influence: już czas, by producenci i sklepy mocniej zainteresowały się tematem marek dla kobiet

W sektorze spożywczym marki dla kobiet to temat jeszcze niezbyt rozwinięty. Marki dla kobiet mają jednak potencjał i najwyższy czas, aby producenci mocniej zainteresowali się tym tematem. Ważnym argumentem za tym, aby producenci dostrzegli wreszcie potencjał marek dla kobiet są rosnące zarobki kobiet - ocenia Rafał Krauze, CEE Business Development Director Territory Influence.

Rafał Krauze, Territory Influence: już czas, by producenci i sklepy mocniej zainteresowały się tematem marek dla kobiet
Rafał Krauze, CEE Business Development Director Territory Influence fot. PTWP

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 02-04-2020, 14:15

- Z cała pewnością konsumenci, niezależnie od płci, zmieniają swoje zwyczaje zakupowe w miarę nabywania doświadczenia. Jednak u mężczyzn i u kobiet odbywa się to w różny sposób. Myślę, że nadszedł moment, gdy marki powinny odnieść się do zmian ról społecznych, co wynika z dokonujących się przeobrażeń kulturowych, społecznych oraz religijnych. Polska kobieta ma do perfekcji opanowaną umiejętność radzenia sobie z zarządzaniem i przedsiębiorczością, co było warunkowane przez lata systemem społeczno-gospodarczym. Umęczona „Matka Polka” nie tylko nie jest przykrą reminiscencją przemijającego patriarchatu, ale świadectwem zaradności i zdolności radzenia sobie nawet w skrajnie trudnych warunkach – mówi Rafał Krauze.

- Co więcej, jak pokazują badania, kobiety zaczynają wręcz przejmować rolę głowy rodziny, zastępując mężczyznę w podejmowaniu decyzji, również w kontekście zarządzania budżetem domowym. Ok. 91 proc. kobiet podejmuje kluczowe decyzje dotyczące inwestycji w dom, a 60 proc. zmiany samochodu – choć należy zauważyć, że już samego wyboru w tej kategorii mężczyźni wypuścić z rąk nie chcą - dodaje.

Podkreśla, że ważnym argumentem za tym, aby producenci dostrzegli wreszcie potencjał marek dla kobiet są rosnące zarobki kobiet.

- Według szacunków Boston ConsultingGroup, już w 2028 roku kobiety w USA będą średnio zarabiały więcej niż mężczyźni, a ich siła nabywcza za 5 lat wyniesie ok. 28 bilionów dolarów. Czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, czy powinniśmy wsiąść do tego pociągu? Dla marek z branży spożywczej, to doskonały moment, by przyjrzeć się temu trendowi i zastanowić, jakie ma to znaczenie dla posiadanych kategorii, porfolio produktowego, a wreszcie komunikacji, a nawet działań marketingowych. Czy to ma aż tak duże znaczenie? Owszem. Na zachodzie od lat 90’ wydestylowano gender marketing tj. marketing zorientowany na płeć, który może być skuteczną strategią dla pozyskania i lojalizowania konsumentów – podkreśla Rafał Krauze.

- Nawet z ta wiedzą, niektórzy zaczną przekonywać mnie, że nie ma żadnego naukowego uzasadnienia, aby dywersyfikować produkty spożywcze z przeznaczeniem dla kobiet i dla mężczyzn. Czy warto więc walczyć o serce kobiet? Czy są jakieś elementy wystające z obrysu tej historii, którymi można się podeprzeć z punku widzenia strategii przedsiębiorstwa? Oczywiście, że tak i to w kilku wymiarach, oczywiście mając w tyle głowy, że nie chcemy skończyć w oparach absurdu - dodaje.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    marki dla kobiet RSS ALERT    /    kobiety RSS ALERT    /    Rafał Krauze RSS ALERT    /    Territory Influence Polska RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 40.77.167.173
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!