Rafał Mundry o ciemniej stronie downsizingu. "Ceny rosną, opakowania się kurczą"

- Autor: Paulina Piwowarek
- Data: 21-03-2023, 13:07
- Produkt jest zmniejszany, aby nie zszokować konsumentów mocnymi podwyżkami cen - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl, Rafał Mundry, ekonomista i analityk gospodarczy oraz pasjonat danych, który od lat w mediach społecznościowych tłumaczy naszą gospodarczą rzeczywistość.

O cenach żywności i ogromnej skali downsizingu w Polsce - rozmowa z Rafałem Mundrym; fot. fot. PAP/TOMS KALNINS
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Mocno podrożały podstawowe produkty z wielkanocnej święconki. Polacy je kupią, ale znacznie mniej.
- Polacy zmieniają swoje nawyki żywieniowe i ograniczają zakupy najdroższych produktów lub szukają zamienników. Przykład? Masło i jego tąpnięcie cenowe
- Downsizing widoczny jest już zarówno w przypadku produktów znanych, markowych, jak i produktów marek własnych sieci handlowych. I dotyczy już nie tylko żywności, ale również środków czystości czy artykułów higienicznych.
- Jeszcze niedawno – dzięki downsizingowi opakowań – cena produktu pozostawała bez zmian. Teraz obserwujemy gorsze zjawisko – ceny rosną, a opakowania się kurczą.
- Rafał Mundry zwraca uwagę na "gorsze" zjawisko niż downsizing, a mianowicie zmianę składu produktów, czyli zastępowanie jakościowych surowców tańszymi zamiennikami.
komentarze (0)