• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Raport CBRE: Polski rynek handlowy stanie się wkrótce rynkiem najemcy

Według najnowszego raportu CBRE po dwóch dekadach szybkiego rozwoju nowoczesnego handlu detalicznego mamy już w Polsce niemal dojrzały rynek z szerokim wyborem różnorodnych centrów handlowych we wszystkich dużych miastach. Także coraz większa liczba mniejszych miast aspiruje do posiadania swoich pierwszych nowoczesnych galerii handlowych. Jedyna aglomeracja, gdzie popyt na powierzchnie handlowe wyraźnie przewyższa podaż, to Warszawa.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-09-2012, 15:04
Raport CBRE: Polski rynek handlowy stanie się wkrótce rynkiem najemcy
- Polski rynek centrów handlowych stanie się wkrótce rynkiem najemcy, a właściciele powierzchni będą musieli aktywnie zabiegać o nowe marki w swoich galeriach - mówi Karina Kreja, dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa w CBRE Polska.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Choć rynek polski był jak dotąd odporny na słabość dotykającą rynki europejskie, widzimy obecnie niższą dynamikę popytu konsumenckiego. Sprzedaż detaliczna w lipcu 2012 r. była co prawda o 6,9% wyższa niż rok wcześniej, ale jeszcze na początku tego roku miała dwucyfrową dynamikę. Popyt ze strony najemców powierzchni handlowych wyraźnie spada, za czym idzie rosnący odsetek wolnych powierzchni. Polski rynek centrów handlowych stanie się wkrótce rynkiem najemcy, a właściciele powierzchni będą musieli aktywnie zabiegać o nowe marki w swoich galeriach - mówi Karina Kreja, dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa w CBRE Polska.

Według opublikowanego właśnie przez CBRE raportu "Lokalizacje handlu detalicznego w Polsce", na koniec pierwszej połowy 2012 r. mieliśmy w kraju łącznie 9,18 mln m kw. powierzchni handlowych w ponad 400 obiektach, wliczając centra handlowe, outlety oraz parki handlowe grupujące średnie i duże sklepy specjalistyczne w ramach jednego kompleksu. Daje to średnio 240 m kw. powierzchni handlowej na 1 000 mieszkańców. Handel detaliczny w Polsce, również z uwzględnieniem lokali przy głównych ulicach handlowych, staje się coraz bardziej dojrzały, a przez to dalszy rozwój stawia obecnie większe wymagania. Zasoby powierzchni handlowej systematycznie rosną - w 2011 r. oddano do użytku 650 000 m kw. nowej powierzchni, w 2012 r. oczekuje się ukończenia 620 000 m kw., a w 20123 r. nieco więcej. Oprócz typowych centrów handlowych, buduje się obecnie wiele centrów typu outlet ze sklepami renomowanych marek oferującymi artykuły po obniżonych cenach. Wśród różnorodnych modeli centrów handlowych są także małe obiekty (poniżej 5 000 m kw. powierzchni), o charakterze lokalnym czy osiedlowym, z supermarketem lub bez. Zupełnie po przeciwnej stronie plasuje się z kolei luksusowy dom towarowy vitkAc, otwarty w Warszawie pod koniec 2011 r.

Dalsza część artykułu (80%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!