Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Raport: Franczyzowe sieci spożywcze podbijają rynek w Polsce

W 2011 roku działało ponad 42,5 tysiąca placówek franczyzowych, czyli o 5,3 tys. więcej niż rok wcześniej. Według raportu firmy doradczej PROFIT system w 2012 roku liczba oddziałów prowadzonych przez franczyzobiorców może wzrosnąć nawet do 50 tysięcy.

Raport: Franczyzowe sieci spożywcze podbijają rynek w Polsce

Autor: pr/portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2012, 20:43

Jak wynika z najnowszego raportu firmy doradczej PROFIT system przedsiębiorcy chętnie korzystają ze sprawdzonych pomysłów na biznes. Najliczniej do systemów franczyzowych przystępowali niezależni właściciele sklepów spożywczych - w ubiegłym roku na licencji działało ponad 21 tys. takich placówek. Liderem, kolejny rok z rzędu w tym segmencie, jest należąca do Grupy Eurocash sieć "abc", która liczy 4,6 tys. sklepów.

W 2011 roku wzrosła również liczba systemów franczyzowych. Łącznie na rynku działało ich 746. Jak pokazuje raport o rynku franczyzy w minionym roku pojawiło się 116 nowych konceptów, jednak aż 67 zrezygnowało ze sprzedaży swojej licencji. Największa rotacja dotyczyła nowych systemów, głównie na skutek niewystarczającego doświadczenia, niesprawdzonych konceptów oraz niewłaściwie zbudowanych systemów franczyzowych.

- Poszukujący pomysłu na biznes przedsiębiorcy mają coraz lepszą wiedzę na temat franczyzy. Oczekują solidnych podstaw w postaci modelu biznesowego, podręcznika operacyjnego czy precyzyjnej umowy franczyzowej. Przed podjęciem decyzji o wyborze firmy konsultują się z franczyzobiorcami działającymi w już w sieci i porównują oferty konkurencji. Zdecydowanie bardziej ufają sprawdzonym i profesjonalnie przygotowanym systemom franczyzowym niż nowicjuszom, którzy dopiero próbują swoich sił - uważa Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system.

Konkurencja i rosnące wymagania klientów skłaniają organizatorów systemów do rozszerzania własnej działalności, a coraz częściej także do nawiązywania współpracy z innymi sieciami. Współdziałanie pozwala wykorzystać siłę marki i docierać do nowych grup odbiorców. Na taką współpracę zdecydowały się McDonald`s i Carrefour otwierając pierwszą restaurację na terenie hipermarketu czy sieć myjni bezdotykowych Auto-Spa, która dzięki umowie z Tesco i Polomarket może zaoferować swoim franczyzobiorcom około 200 atrakcyjnych lokalizacji przy super- i hipermarketach obu sieci.

Czterdzieści proc. franczyzodawców zadeklarowało, że do inwestycji w ich biznes wystarczy 50 tys. zł. Ponad połowa nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Jednak jak pokazuje Raport równie dobrze radziły sobie droższe koncepty franczyzowe.

Grupa Muszkieterów, która wymaga od franczyzobiorców 500 tysięcy złotych początkowego wkładu własnego, otworzyła w ubiegłym roku 18 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W 2012 roku planuje uruchomić 32 supermarkety spożywcze Intermarché i 17 z artykułami dla domu i ogrodu Bricomarché.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.108.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!